EÚ: Nepodceniť informačnú kampaň k referendu o vstupu do únie

BANSKÁ BYSTRICA 26. novembra (SITA) - Vláda SR nesmie podceniť informačnú kampaň pred referendom o vstupe SR do EÚ, lebo nebude potvrdzovacie, ale rozhodovacie. Podcenenie slovenského voliča a jeho nedostatočné informovanie o prínosoch a dopadoch EÚ by sa

mohlo vypomstiť nielen v referendu, ale aj vo voľbách prvých europoslancov. Dnes sa tak v B. Bystrici vo svojej prednáške na Univerzite Mateja Bela vyjadril analytik Slovenskej spoločnosti pre zahraničnú politiku Vladimír Bilčík. Ako pre SITA dodal, v krajinách EÚ sú totiž voľby do EP protestnými voľbami proti národnej vláde a opozícia v nich býva veľmi úspešná.
V. Bilčík priznal, že vláda mala inú prioritu - NATO, ale doterajšiu kampaň považuje za nekoncepčnú a nevýraznú. Podľa Bilčíka väčšiu činnosť vyvíja len tretí sektor. Poukázal na kampaň, ktorú dlhodobo vedie vláda ČR, na jej rozsah a náklady, rad diskusií, aby občania boli skutočne presvedčení o výhodách EÚ a pripravení na život v EÚ.
Ku kvalitám budúcich europoslancov uviedol, že musia byť jazykovo vybavení, mať skúsenosti z parlamentnej práce a medzinárodných vzťahov a mať zázemie v euroštruktúrach politických strán. V EP sa totiž nepracuje len na národnom princípe. Práca je tesne spätá so stranami, kde sa jednaním a kompromismi získavajú partneri. Za dôležité označil, aby si SR definovala najproblémovejšie povstupové oblasti, a akým spôsobom prispeje do agendy EÚ. Upozornil, že vzťahy s EÚ už nebudú doménou rezortu zahraničia, ale predmetom vnútornej politiky. Voľby do EP očakáva na pomernom princípe vo viacerých obvodoch.

ku;hd
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME

Komerčné články

  1. Finančná gramotnosť? Väčšina netuší, čo by sa stalo, keby zomrel ich partner
  2. Sedemnásť hotelov pre rodiny s deťmi, kde si oddych užijú všetci
  3. Nový symbol Bratislavy je hotový. Pozreli sme sa, ako vyzerá
  4. Pozrite sa na prvú zastávku vytvorenú 3D tlačou
  5. Fakulta managementu UK - možnosť štúdia vo svetových jazykoch
  6. Kde najradšej nakupujeme potraviny? Toto je srdcovka Slovákov
  7. Ako premeniť 50 € mesačne na desiatky tisíc – VELTY portfóliá
  8. Egypt na maximum: Porovnali sme 4 obľúbené letoviská
  1. Sedemnásť hotelov pre rodiny s deťmi, kde si oddych užijú všetci
  2. Študenti sa učili od najlepších šéfkuchárov na Slovensku
  3. Fakulta managementu UK - možnosť štúdia vo svetových jazykoch
  4. Pozrite sa na prvú zastávku vytvorenú 3D tlačou
  5. Nový symbol Bratislavy je hotový. Pozreli sme sa, ako vyzerá
  6. Riaditeľ Budvaru: Ľudia poznajú rozdiel. Poctivý ležiak chce čas
  7. Kde najradšej nakupujeme potraviny? Toto je srdcovka Slovákov
  8. Najlepšia odmena za vysvedčenie? Kniha
  1. Nový symbol Bratislavy je hotový. Pozreli sme sa, ako vyzerá 20 207
  2. Egypt na maximum: Porovnali sme 4 obľúbené letoviská 10 638
  3. Čo by ste robili, keby ste zo dňa na deň prišli o prácu? 9 657
  4. Kde najradšej nakupujeme potraviny? Toto je srdcovka Slovákov 8 975
  5. Až 37 % vodičov škodí motoru. Riešenie je prekvapivo ľahké 7 648
  6. Nenápadná, ale výnimočná: Slovenská tyčinka s rodinným príbehom 5 830
  7. Pozrite sa na prvú zastávku vytvorenú 3D tlačou 5 307
  8. Zaslúžený oddych. Luxus hotelov pre dospelých začína pokojom 4 991
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťZatvoriť reklamu