Paríž 21. novembra (TASR) - Ako po každý tretí štvrtok v novembri za posledných 51 rokov, tak to platí od polnoci aj tentokrát: "Le Beaujolais Nouveau est arrivé" - Nové beaujolais je tu.
Mladé červené víno aktuálneho ročníka sa dostáva na trh na základe mimoriadneho povolenia francúzskej administratívy z 13. novembra 1951. Úrady vtedy rozhodli, že niektoré značkové vína, vrátane beaujolais, sa budú môcť začať predávať v tretí novembrový štvrtok. Nemusí sa pritom čakať na všeobecne platný termín 15. decembra, kedy sa každý rok začali legálne predávať nové vína.
Milióny fliaš s vínom sa vydali na cestu do Paríža, európskych krajín i za oceán. Ročník 2002 chutí po banánoch, černiciach a škorici, tvrdia znalci.
Osobitne si toto víno obľúbili Japonci. So 7,2 milióna fľašami predbehli v uplynulom roku prvýkrát v spotrebe Nemecko. Z nového beaujolais sa polovica produkcie skonzumuje vo Francúzsku, iba v regióne metropoly Paríž sa minulý rok vypilo okolo 2,7 milióna fľašiek.
Prečo je beaujolais práve teraz hodnotné vysvetlil dnes na svojich stránkach parížsky bulvárny denník Le Parisien takto: "V tomto žalostnom mesiaci novembri, na pozadí možnej vojny ako aj ropnej škvrny v Španielsku a istej vyhliadke na hospodársku krízu sa musí využiť každá príležitosť na oslavu."