Nové beaujolais je tu - mladé červené víno je obľúbené predovšetkým v Japonsku

Paríž 21. novembra (TASR) - Ako po každý tretí štvrtok v novembri za posledných 51 rokov, tak to platí od polnoci aj tentokrát: "Le Beaujolais Nouveau ...

Paríž 21. novembra (TASR) - Ako po každý tretí štvrtok v novembri za posledných 51 rokov, tak to platí od polnoci aj tentokrát: "Le Beaujolais Nouveau est arrivé" - Nové beaujolais je tu.

Mladé červené víno aktuálneho ročníka sa dostáva na trh na základe mimoriadneho povolenia francúzskej administratívy z 13. novembra 1951. Úrady vtedy rozhodli, že niektoré značkové vína, vrátane beaujolais, sa budú môcť začať predávať v tretí novembrový štvrtok. Nemusí sa pritom čakať na všeobecne platný termín 15. decembra, kedy sa každý rok začali legálne predávať nové vína.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

SkryťVypnúť reklamu

Milióny fliaš s vínom sa vydali na cestu do Paríža, európskych krajín i za oceán. Ročník 2002 chutí po banánoch, černiciach a škorici, tvrdia znalci.

Osobitne si toto víno obľúbili Japonci. So 7,2 milióna fľašami predbehli v uplynulom roku prvýkrát v spotrebe Nemecko. Z nového beaujolais sa polovica produkcie skonzumuje vo Francúzsku, iba v regióne metropoly Paríž sa minulý rok vypilo okolo 2,7 milióna fľašiek.

Prečo je beaujolais práve teraz hodnotné vysvetlil dnes na svojich stránkach parížsky bulvárny denník Le Parisien takto: "V tomto žalostnom mesiaci novembri, na pozadí možnej vojny ako aj ropnej škvrny v Španielsku a istej vyhliadke na hospodársku krízu sa musí využiť každá príležitosť na oslavu."

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME

Komerčné články

  1. Až 37 % vodičov škodí motoru. Riešenie je prekvapivo ľahké
  2. Z ruky do úst: Viete, koľko rodín nemá žiadnu finančnú rezervu?
  3. Zaslúžený oddych. Luxus hotelov pre dospelých začína pokojom
  4. TV Markíza spustila prelomový digitálny projekt TN live
  5. Nenápadná, ale výnimočná: Slovenská tyčinka s rodinným príbehom
  6. Motorkári: Prečo si uzatvoriť havarijné poistenie motocykla?
  7. EURO U21 2025: S kým, kde a kedy hráme zápasy?
  8. Taxík lacnejší ako MHD? Podľa šéfa HOPINu to nedáva zmysel
  1. Zaslúžený oddych. Luxus hotelov pre dospelých začína pokojom
  2. TIPOS spustil novú kampaň
  3. TV Markíza spustila prelomový digitálny projekt TN live
  4. Až 37 % vodičov škodí motoru. Riešenie je prekvapivo ľahké
  5. S týmto smartfónom ti frajer na dovolenke urobí dokonalé fotky
  6. Nenápadná, ale výnimočná: Slovenská tyčinka s rodinným príbehom
  7. Motorkári: Prečo si uzatvoriť havarijné poistenie motocykla?
  8. Prvý vajcomat na Slovensku má najlacnejšie vajcia v Bratislave
  1. S. Moravčík: 30-dňová záruka vianočky? Ja by som ju nejedol 12 004
  2. Zaslúžený oddych. Luxus hotelov pre dospelých začína pokojom 8 622
  3. Prvý vajcomat na Slovensku má najlacnejšie vajcia v Bratislave 7 021
  4. TV Markíza spustila prelomový digitálny projekt TN live 6 704
  5. Nenápadná, ale výnimočná: Slovenská tyčinka s rodinným príbehom 5 528
  6. Až 37 % vodičov škodí motoru. Riešenie je prekvapivo ľahké 4 210
  7. EURO U21 2025: S kým, kde a kedy hráme zápasy? 3 969
  8. Taxík lacnejší ako MHD? Podľa šéfa HOPINu to nedáva zmysel 3 805
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťZatvoriť reklamu