V centre Bratislavy sa o summite NATO a pozvánke pre Slovensko predpoludním a okolo obeda nehovorilo skoro nikde. Ľudia pretriasali témy ako futbal s Ukrajinou či zľavy v obchodoch. Nikde nestrieľalo šampanské, ako keď naši hokejisti vyhrali svetový turnaj.
„Mám pocit, že takéto udalosti už vôbec neovplyvňujú predaj ani spravodajských denníkov a časopisov. Aj dnes to mali všetky noviny na prvej strane, ale ľudia ich kupovali rovnako ako predtým,“ povedala predavačka v stánku pri autobusových zastávkach pod Novým mostom.
V Tescu málokto listoval v novinách, väčšina zákazníkov držala časopisy s farebnými obrázkami celebrít. „Asi všetci vedia, že tam vstúpime tak či tak. Nie je to taká udalosť, ako mohla byť, keby sme vstupovali spolu s Českom, Poľskom a Maďarskom. Keď tam berú Rumunov, asi by bola hanba, ak by nebrali aj nás,“ hovorí Bratislavčan Maroš Nagy. „Ráno som prečítal noviny a musím sa priznať, že ma to nejako nebralo.“
V centre mesta polícia mierne posilnila hliadky pri americkom a českom veľvyslanectve, ktoré sú blízko seba, ale dopoludnia, kým sa nezačala demonštrácia, si to nik ani poriadne nevšimol. „Mne je hlavne teplo na nohy, lebo som si vzal zimné topánky. O koľko ľudí je posilnené stráženie, povedať nemôžem,“ povedal jeden z policajtov.
V reštauráciách a krčmách bolo NATO to posledné, o čom by sa ľudia rozprávali. „Určite je dobré, že nás zoberú. Včera sme o tom doma hovorili, ale len trochu. Pozerali sme reportáže o nepokojoch v Čechách,“ povedal v reštaurácii McDonald na Obchodnej ulici Pavol Sitár.
V reštaurácii a kaviarni Mayer Kaffee sa dve tridsiatničky bavili o Ferovi Tarabovi, v neďalekom Kelte, ktorý bol na obed ešte poloprázdny, tiež nebolo NATO témou. Napoludnie tu hralo rádio B1, správy o dvanástej nemalo. Skupinka po anglicky hovoriacich spokojných turistov mala svoje starosti s vkladaním filmu do fotoaparátu, traja obedujúci páni v oblekoch debatovali o obchodných záležitostiach.
Večer ľudia usadnú pred televízory, aby si pozreli správy, ale vedenie televízií neočakáva dramatický nárast divákov. „Možno stúpne sledovanosť v týchto dňoch o jedno-dve percentá, ale nebude to tak, ako napríklad po vlaňajšom 11. septembri po teroristických útokoch v Spojených štátoch. Vtedy vyletela sledovanosť našich Televíznych novín vysoko nad 50 percent,“ povedala vedúca oddelenia analýz programov Televízie Markíza Katarína Rimóczyová. „Nemôžem povedať, že by pozvánka do NATO ľudí nezaujímala. Máme štandardne vysokú sledovanosť 44 percent. Ťažko očakávať, že sa tieto vysoké čísla ešte znásobia.“
(rf)