Bohumil Řezníček, Pavel Šaradín
Marketing v doprave
Grada Publishing
Navyše, dopravné služby majú svoje charakteristické špecifiká, a preto sa publikácia venuje len tejto oblasti.
V našich končinách prešli dopravné služby viacerými zmenami, ktoré sa prejavili aj v raste konkurencie a v potrebe vo väčšej miere využívať marketing v podnikateľskej činnosti. Medzi ďalšie príčiny rozvoja dopravného marketingu patrí predovšetkým rozširovanie sortimentu kľúčových a pomocných dopravných služieb, postupujúce procesy integrácie, špecializácie a orientácie firiem na uspokojovanie potrieb zákazníkov.
Publikácia je určená študujúcim v rôznych formách vzdelávania a manažérom firiem poskytujúcich dopravné služby, ktorí sa zaujímajú o dopravný marketing. Ako uvádza autor, cieľom knihy je poskytnúť základné a najdôležitejšie informácie o súčasnom stave marketingového myslenia a poznania v doprave. Problematika marketingu je značne rozsiahla. V publikácii sú podrobnejšie rozpracované predovšetkým tie časti, ktoré sa vyznačujú určitými odlišnosťami dopravy od ostatných služieb. Ide tu o náčrt súčasných predstáv v myslení, konaní a analyzovaní marketingových procesov v široko ponímanej dopravnej praxi.
V jedenástich kapitolách publikácie sa čitateľ môže zoznámiť s východiskami dopravného marketingu, triedením a vlastnosťami dopravných služieb, poňatím trhu dopravných služieb a jeho segmentáciou, marketingovým prostredím dopravných firiem a tvorbou ich marketingového informačného systému. Ďalej sa zoznámi s nákupným správaním zákazníkom, tvorbou marketingových plánov, kontrolou a marketingovým auditom. Dôležitou oblasťou je orientácia na poskytovanie kvalitných dopravných služieb zákazníkom. S tým potom súvisí proces tvorby hodnoty pre zákazníka, metódy merania spokojnosti zákazníka a možnosti získavania a udržiavania zákazníkov.