Marketing v doprave

O marketingu spotrebného a priemyselného tovaru existuje dostatok odbornej literatúry. Oveľa horšie je to s literatúrou týkajúcou sa marketingu služieb. V sektore služieb sa začal uplatňovať marketing až v osemdesiatych rokoch.



Bohumil Řezníček, Pavel Šaradín
Marketing v doprave
Grada Publishing







Navyše, dopravné služby majú svoje charakteristické špecifiká, a preto sa publikácia venuje len tejto oblasti.

V našich končinách prešli dopravné služby viacerými zmenami, ktoré sa prejavili aj v raste konkurencie a v potrebe vo väčšej miere využívať marketing v podnikateľskej činnosti. Medzi ďalšie príčiny rozvoja dopravného marketingu patrí predovšetkým rozširovanie sortimentu kľúčových a pomocných dopravných služieb, postupujúce procesy integrácie, špecializácie a orientácie firiem na uspokojovanie potrieb zákazníkov.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

SkryťVypnúť reklamu

Publikácia je určená študujúcim v rôznych formách vzdelávania a manažérom firiem poskytujúcich dopravné služby, ktorí sa zaujímajú o dopravný marketing. Ako uvádza autor, cieľom knihy je poskytnúť základné a najdôležitejšie informácie o súčasnom stave marketingového myslenia a poznania v doprave. Problematika marketingu je značne rozsiahla. V publikácii sú podrobnejšie rozpracované predovšetkým tie časti, ktoré sa vyznačujú určitými odlišnosťami dopravy od ostatných služieb. Ide tu o náčrt súčasných predstáv v myslení, konaní a analyzovaní marketingových procesov v široko ponímanej dopravnej praxi.
V jedenástich kapitolách publikácie sa čitateľ môže zoznámiť s východiskami dopravného marketingu, triedením a vlastnosťami dopravných služieb, poňatím trhu dopravných služieb a jeho segmentáciou, marketingovým prostredím dopravných firiem a tvorbou ich marketingového informačného systému. Ďalej sa zoznámi s nákupným správaním zákazníkom, tvorbou marketingových plánov, kontrolou a marketingovým auditom. Dôležitou oblasťou je orientácia na poskytovanie kvalitných dopravných služieb zákazníkom. S tým potom súvisí proces tvorby hodnoty pre zákazníka, metódy merania spokojnosti zákazníka a možnosti získavania a udržiavania zákazníkov.

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME

Komerčné články

  1. CTP Slovakia sa blíži k miliónu m² prenajímateľnej plochy
  2. Ako mať skvelých ľudí, keď sa mnohí pozerajú za hranice?
  3. Expertka na profesijný rozvoj: Ľudia nechcú počuť, že bude dobre
  4. Zažite začiatkom mája divadelnú revoltu v Bratislave!
  5. Myslíte si, že plavby nie sú pre vás? Zrejme zmeníte názor
  6. Jeho technológie bežia, keď zlyhá všetko ostatné
  7. Wolt Stars 2025: Najviac cien získali prevádzky v Bratislave
  8. The Last of Us je späť. Oplatilo sa čakať dva roky?
  1. Toto je Balkán? Roky prehliadané Albánsko prekvapuje
  2. Leto, ktoré musíš zažiť! - BACHLEDKA Ski & Sun
  3. Slovensko oslávi víťazstvo nad fašizmom na letisku v Piešťanoch
  4. CTP Slovakia sa blíži k miliónu m² prenajímateľnej plochy
  5. Zlaté vajcia nemusia byť od Fabergé
  6. V Košiciach otvorili veľkoformátovú lekáreň Super Dr. Max
  7. Ako mať skvelých ľudí, keď sa mnohí pozerajú za hranice?
  8. Ako ročné obdobia menia pachy domácich miláčikov?
  1. Expertka na profesijný rozvoj: Ľudia nechcú počuť, že bude dobre 6 713
  2. Myslíte si, že plavby nie sú pre vás? Zrejme zmeníte názor 6 324
  3. V Košiciach otvorili veľkoformátovú lekáreň Super Dr. Max 4 762
  4. Unikátny pôrod tenistky Jany Čepelovej v Kardiocentre AGEL 4 502
  5. CTP Slovakia sa blíži k miliónu m² prenajímateľnej plochy 3 720
  6. Jeho technológie bežia, keď zlyhá všetko ostatné 2 256
  7. Ako mať skvelých ľudí, keď sa mnohí pozerajú za hranice? 2 250
  8. Zažite začiatkom mája divadelnú revoltu v Bratislave! 1 340
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťZatvoriť reklamu