Výrobca softvéru Netscape už nebude v budúcnosti vyvíjať žiadne browsery. Namiesto toho sa chce táto firma etablovať na trhu ako mediálny portál. V tejto novej pozícii chce Netscape ponúkať v prvom rade informačný potenciál svojej materskej firmy AOL Time Warner, ako napríklad informácie televíznej stanice CNN a „Time Magazines“. V súčasnosti je do úvodnej stránky spoločnosti Netscape integrovaný obsah osemnástich publikácií a webových stránok spoločnosti Time Warner. Cieľovou skupinou majú byť surferi, ktorí internet využívajú na pracovisku a majú väčšinou rýchly prístup na internet. Navyše Netscape chce osloviť skúsených surferov, ktorí sa doposiaľ nezaujímali o najznámejšieho providera AOL. Zmenou stratégie Netscape ukončil boj s konkurentom – spoločnosťou Microsoft o vedúcu pozíciu na trhu s browsermi. Prvé náznaky stiahnutia boli viditeľné už v roku 1999, keď Netscape kúpila AOL. Fúzia firiem AOL a Time Warner v minulom roku len urýchlila ukončenie funkcie tohto internetového pioniera ako špecialistu na browsery. A tým sa aj otvorila cesta pre rozhovory medzi AOL a Microsoftom o integrácii Internet Explorera do prístupového softvéru od AOL.