"Keď sa Saddám Husajn stretne v pekle s Husákom, vysmeje sa mu, že nemal sto percent," hovorí v v rozhovore v prílohe Fórum francúzsky filozof Etienne Cornevin. Takmer celú normalizáciu prežil na Slovensku - učil tu francúzštinu. Poznal všetkých slovenských výtvarníkov, ktorí potom zohrali dôležitú úlohu v novembri 1989, vrátane Jána Budaja, ktorý sa ale vtedy už zrejme "nepovažoval za výtvarníka." Etienne Cornevin bol fascinovaný slovenským a českým neoficiálnym, podzemným umením, o ktorom dodnes píše. Tvrdí, že to bolo možno to najzaujímavejšie a najživšie umenie, aké vtedy vznikalo, aj keď vo Francúzsku naňho nikdy neboli zvedaví. Ale: "Francúzi sú géniovia nezvedavosti," hovorí Cornevin.
Svetoznámy americký autor sci-fi Kurt Vonnegut sa v článku Americký junkie pýta: "Čo je najväčším kultúrnym prínosom Ameriky svetu?" A odpovedá si: Anonymní alkoholici. Anonymní narkomani, anonymní závislí hráči. Skoro každá závislosť je už podchytená, až na jednu: závislosť na pripravovaní vojny, a tá je rovnako beznádejná ako všetky ostatné. Postihnutý pre chvíľkové opojenie nakoniec obetuje všetko, čo mu je drahé a milé.
"Nemal by nás prekvapovať rasizmus Rómov, presnejšie ich zúfalá nenávisť k majoritnej spoločnosti. Ak ju potlačia, tak len zo strachu," napísala spisovateľka Jana Juráňová v článku Misionári väčšinovej spoločnosti, po tom, čo si prečítala rómsky projekt strany ANO.