Zväz najčastejšie lobuje cez kolegov z branže, politické strany, vládu, poslancov či médiá. Milan Kuzma, predseda Slovenskej živnostenskej komory, opísal lobing ako nikdy sa nekončiaci proces. „Pri zmene politickej garnitúry sa musíte u tých nových uchádzať o to, čo ste s pôvodnými dohodli.“ Postoj politikov k profesijným komorám sa podľa Kuzmu mení hlavne po voľbách, keď „zabudne vôl, že teľaťom bol“.
Za najväčšie úspechy považujú zástupcovia živnostníkov okrem zlepšenia svojho imidžu novelu Živnostenského zákonníka, zachovanie zákona o cestnej doprave v nezmenenej podobe, zmeny daňových zákonov.
Najbližším cieľom komory je podľa Kuzmu presadenie povinného členstva v novele zákona o živnostenskej komore.
Počet živnostníkov na Slovensku je okolo 260 000 a malí a strední podnikatelia sa podieľajú na tvorbe hrubého domáceho produktu takmer 60 percentami.
(jgr)