Železnice na lokálky nemajú, zbavia sa ich

BRATISLAVA – Veľké straty a klesajúci počet cestujúcich nútia železnice a ministerstvo dopravy uvažovať, čo s jednokoľajovými traťami, po ktorých jazdia zväčša do koncových obcí motorové ...

BRATISLAVA – Veľké straty a klesajúci počet cestujúcich nútia železnice a ministerstvo dopravy uvažovať, čo s jednokoľajovými traťami, po ktorých jazdia zväčša do koncových obcí motorové vlaky.

Zvýšené cestovné nevykryje straty železníc, ktoré dostanú tento rok menej peňazí aj zo štátneho rozpočtu. Malo by sa teda zrušiť okolo tridsať tratí, viaceré z nich údajne aj preto, lebo sú v zlom stave.

Väčšina ľudí zatiaľ o plánovaných krokoch ministerstva dopravy nevie. Železničiari sa o tom nedávno dozvedeli od nového ministra dopravy Pavla Prokopoviča z televízie. Riaditeľ železníc Ladislav Saxa považuje rušenie tratí až za poslednú možnosť. Železnice sa možno dohodnú len na obmedzení alebo zastavení prevádzky na niektorých tratiach.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

SkryťVypnúť reklamu

Motorové vlaky by mohli nahradiť autobusy.

Transformáciu železníc schválila ešte minulá vláda. Osud 32 regionálnych tratí v celkovej dĺžke 623 kilometrov sa rozoberal v šiestich variantoch. Prvý predpokladá, že železnice si ponechajú trate a vlaky vo Vysokých Tatrách, hoci sú rovnako stratové ako ostatné. Často ich však využívajú turisti a železnice pre ne nedávno kúpili nové špičkové elektrické vláčiky.

Podľa druhého variantu by mohli regionálne trate prevádzkovať dopravné spoločnosti založené regiónmi a samosprávou. Obce však zväčša nemajú peniaze. „Obce by nedokázali železničnú dopravu zachrániť, ale ľudia sú na motoráčiky zvyknutí a neviem, či by autobusy raňajší a popoludňajší nápor zvládli,“ hovorí starosta Záhorskej Vsi Jozef Doršic, ktorý sa o zrušení tratí dopočul v správach.

SkryťVypnúť reklamu

Ďalší variant uvažuje o predaji tratí.

Ak neuspeje žiadna z možností, na rade je prípadné zastavenie prevádzky alebo úplné zrušenie trate.

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME

Komerčné články

  1. CTP Slovakia sa blíži k miliónu m² prenajímateľnej plochy
  2. Ako mať skvelých ľudí, keď sa mnohí pozerajú za hranice?
  3. Expertka na profesijný rozvoj: Ľudia nechcú počuť, že bude dobre
  4. Zažite začiatkom mája divadelnú revoltu v Bratislave!
  5. Myslíte si, že plavby nie sú pre vás? Zrejme zmeníte názor
  6. Jeho technológie bežia, keď zlyhá všetko ostatné
  7. Wolt Stars 2025: Najviac cien získali prevádzky v Bratislave
  8. The Last of Us je späť. Oplatilo sa čakať dva roky?
  1. Toto je Balkán? Roky prehliadané Albánsko prekvapuje
  2. Leto, ktoré musíš zažiť! - BACHLEDKA Ski & Sun
  3. Slovensko oslávi víťazstvo nad fašizmom na letisku v Piešťanoch
  4. CTP Slovakia sa blíži k miliónu m² prenajímateľnej plochy
  5. Zlaté vajcia nemusia byť od Fabergé
  6. V Košiciach otvorili veľkoformátovú lekáreň Super Dr. Max
  7. Ako mať skvelých ľudí, keď sa mnohí pozerajú za hranice?
  8. Ako ročné obdobia menia pachy domácich miláčikov?
  1. Expertka na profesijný rozvoj: Ľudia nechcú počuť, že bude dobre 7 199
  2. Toto je Balkán? Roky prehliadané Albánsko prekvapuje 5 048
  3. V Košiciach otvorili veľkoformátovú lekáreň Super Dr. Max 5 007
  4. CTP Slovakia sa blíži k miliónu m² prenajímateľnej plochy 4 120
  5. Myslíte si, že plavby nie sú pre vás? Zrejme zmeníte názor 3 178
  6. Ako mať skvelých ľudí, keď sa mnohí pozerajú za hranice? 2 542
  7. Jeho technológie bežia, keď zlyhá všetko ostatné 2 029
  8. Zažite začiatkom mája divadelnú revoltu v Bratislave! 1 632
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťZatvoriť reklamu