
FOTO PRE SME - JUDITA ČERMÁKOVÁ
S novinármi sa stretol v Krásnej nad Hornádom, kde si bol pozrieť novú komerčnú aktivitu spoločnosti U. S. Steel Košice - oceľový dom, na ktorý bol použitý pozinkovaný plech z dielne spoločnosti.
Prezident republiky v žiari bleskov fotoaparátov a za bzučania kamier neváhal po drevenom rebríku vyliezť až do podkrovia.
Prezidentovi U. S. Steel Košice Johnovi H. Goodishovi neostávalo iné, iba ho nasledovať.
Prezident Schuster, ktorý sa minulý týždeň, tiež za prítomnosti médií, nechal vidieť aj za volantom mercedesu, ešte povedal: „Chcel som si pozrieť tento domček, o ktorom som veľa počul. Takéto domčeky sa v Kanade alebo v USA už bežne stavajú. Vidím v ich stavbe veľkú budúcnosť. Som milo prekvapený, lebo cenovo by tento domček mal byť oveľa prístupnejší ako budovaný klasickým spôsobom, nehovoriac o rýchlosti stavby, tepelných vlastnostiach. Aj priestorovo je to dobre riešené.“
Vo svete nebýva zvykom, aby hlava štátu propagovala vyslovene komerčné aktivity firiem.
Na otázku, či je podobné správanie prezidenta náležité, jeho hovorca Ján Füle povedal: „Asi je v poriadku, ak prezident propaguje aktivity vedúce k zamestnávaniu ľudí a k propagácii slovenských výrobkov.“ (kj)