Slovenská akadémia vied, hlavná redaktorka Dagmar Podmaková
Štvrťročník tejto revue dramatických umení prináša napríklad štúdie Grotowského chudobného divadla, K problematike dramaturgie Janáčkových opier či Rytmusu - najvýznamnejšiemu prvku pohybu v divadle prvej polovice 20. storočia. „Viac ako dve desiatky sezón nehráme Moliéra od Moliéra, ale iba klasikom inšpirované texty od hŕstky priveľmi ambicióznych režisérov. Pretekajú sa najmä v pretváraní ľúbostných vzťahov medzi postavami. Diváci, ktorí nečítali autora, ho podľa týchto inscenácií môžu považovať za sexuálneho zvrhlíka a jeho hry si popliesť s dielom markíza de Sade. Režiséri menia sexuálnu orientáciu moliérovských hrdinov, Roman Polák dokonca aj ich pohlavie. Klasika ponúkajú ako frivolnú obdobu kostýmových verzií cool dramatiky,“ píše Ladislav Čavojský. Pripomína, že cesta za Moliérom a s Moliérom vedie cez poznanie, že tento autor frašiek má v sebe aj veľmi často prehliadanú hĺbku.
Nasledujú články k desaťročnici košického Divadla Romathan aj so súpisom jeho inscenácií, archívna korešpondencia Janka Borodáča s Jiřím Frejkom ako aj recenzie šiestich našich i zahraničných divadelných publikácií.