Tým sa vysvetľuje, že napr. v Taliansku jazdí na LPG viac ako 15% áut. Vo Francúzsku a Veľkej Británii viac ako 10%, v krajinách Beneluxu 25%, v ČR 10%. Na Slovensku zatiaľ 3 až 4%.
Postupná harmonizácia no-riem a cien v rámci EÚ poskytuje záruku, že asi polovičná cena plynu v porovnaní s benzínom sa zachová aj v budúcnosti. To vytvára značný potenciál pre rozširovanie tohto druhu pohonu. Prinajmenšom na úroveň ČR, kde je podobná legislatíva a aj podobná štruktúra vozidlového parku. Prestavba nových áut na alternatívny pohon na LPG sa na Slovensku presunula z improvizovaných dielní v garážach do predajných značkových servisov. Napríklad Agrofinal, s.r.o., Hlohovec, výhradný dovozca splyňovačov zn. Lavato, ktoré sa bezproblémovo inštalujú do súdobých áut vybavených najmodernejšími motormi podliehajúcimi normám EUR IV, vrátane OBD, disponuje homologizáciami na prestavbu najpredávanejších modelov áut. V súčasnosti prebieha homologizácia trojvalcovej Fabie 40 kW, 1,2 a terénneho Suzuki Jimny 60 kW, 1,3.
Z pohľadu individuálneho motoristu je hlavnou otázkou ekonomika prevádzky auta. Napr. pri priemernej spotrebe benzínu 71/100 km sú náklady cca 7x30=210 Sk. Spotreba LPG je max. o 15% vyššia: 7x15x13.50=109 Sk. Úspora: 1,01 Sk na 1 km. Zámerne uvádzame najvyššiu cenu, za ktorú sa v SR predáva LPG. V Košiciach je cena LPG dlhodobo pod 10 Sk, v Bratislave pod 12 Sk za liter. V Košiciach ušetrí napr. majiteľ Škody Fabie 1,4 50 kW 1,30 Sk a v Bratislave 1,13 Sk na 1 najazdený km. Prirodzene, čím vyššia je merná spotreba benzínu, tým sú úspory na 1 km vyššie. Napr. pri terénnych autách zn. ARO je to takmer 2 Sk na 1 km.
Pôvodný benzínový palivový systém zostáva plne zachovaný a môže sa kedykoľvek použiť jednoduchým úkonom priamo z kabíny auta. Dojazd auta na jedno natankovanie (benzín + LPG) je prakticky dvojnásobný. Pri jazde na LPG býva objektívne nameraný pokles výkonu motora asi o 4%. Chod motora na LPG je však spravidla tichší ako pri chode na benzín. Vodič má pri jazde na LPG pocit, akoby motor pracoval pružnejšie a jeho výkon stúpol. Je to dané tým, že oktánové číslo LPG je min. 103. V porovnaní s benzínom je LPG „čistejšie“ a menej znehodnocuje motorový olej. Tým predlžuje dobu na jeho výmenu.
Motoristi, ktorí najazdia ročne nad 30 000 km (2 500 mesačne), majú zabezpečenú návratnosť investície prakticky do jedného roka. Inštalované zariadenie na alternatívny pohon sa pozitívne zhodnotí aj pri eventuálnom predaji auta.
Nižšia cena je okrem iného aj dôsledkom toho, že významní predajcovia PHM v SR, ako napr. OMV začali na svojich čerpacích staniciach inštalovať výdajné stojany s LPG. Povráva sa, že tento príklad budú nasledovať aj ďalší významní predajcovia PHM v SR, Väčšia hustota staníc LPG zväčšuje komfort a dostupnosť pre užívateľov.
Uplatňovanie ekologických hľadísk všeobecne, najmä však v rámci EÚ poskytuje stabilné podmienky na cenové zvýhodnenie využívania LPG aj v bu-dúcnosti. V dlhšom časovom horizonte možno očakávať, že k LPG ako k alternatívnemu palivu pribudnú aj zemný plyn (CNG a LNG) a vodík.