Nie je to tak dávno, čo bola na európsky trh uvedená nová Almera. Ešte sa ani nestihla „opozerať“ a už je tu jej facelift. Jej nová vizáž bola predstavená na nedávnom parížskom autosalóne. Predajné výsledky Almery sú vynikajúce, nové zmeny však ďalej zvýšia jej konkurencieschopnosť v strednej triede, ktorá predstavuje 35% celkového predaja automobilov na svete.
Najvýraznejšie zmeny nájdete na karosérii. Nová predná maska približuje Almeru k vyšším modelom Primera či Maxima a dáva tak vozidlu luxusnejší akcent. Môžu za to predovšetkým nové reflektory s čírym prekrytím a decentnejšie tvarované vstupy vzduchu pod novým nárazníkom. Predná časť tým síce trochu stratila športový nádych, stále však pôsobí dostatočne dynamicky a originálne. Zadná časť prináša nové kruhové tvary smeroviek, brzdových a koncových svetiel. Výrazný kvapkovitý tvar združených zadných svetiel však zostal zachovaný. Aj zadný nárazník má nový tvar a je hladší. Nové sú aj disky 16-palcových kolies. K doterajšej bohatej ponuke farieb pribudlo päť nových odtieňov. Konštrukcia šasi a zavesenie kolies (predné typu MacPherson a zadné typu Multilink) zostalo bezo zmien.
V interiéri nájdete nové materiály poťahov a novú prístrojovú dosku v dvoch farebných odtieňoch (čierna + sivá). Tieto odtiene sa opakujú aj na výplniach dverí. Nový je tvar štvorramenného volantu a páky radenia. Najväčšou zmenou v interiéri je však aplikácia nissanovskej informačnej multifunkčnej konzoly N-FORM, ktorú poznáme z Primery a ktorá integruje navigačný systém, palubný počítač, klimatizáciu a audio-sústavu. Základné prístroje však naďalej zostali v „klasickej“ polohe priamo pred vodičom. Základná výbava je označená ako Visia, Acenta predstavuje luxusnú a Tekna športovú výbavu. Bohatú bezpečnostnú výbavu vozidla možno na želanie doplniť o systém ESP (elektronický program stability).
Nissan v modelovom rade Almera ponúka naozaj silnú zostavu dieselových motorov. Nový 1,5-litrový common rail 1.5 dCi s výkonom 60 kW (82 koní) a zdokonalený 2,2-litrový YD22 s výkonom 81 kW (110 koní). Nový motor 1.5dCi má pri krútiacom momente 185 Nm maximálnu rýchlosť 168 km/h, z 0 na 100 km/h akceleruje za 14,4 sekundy a prekvapí excelentnou spotrebou 4,9 l/100km. V rámci predaja modelu Almera predstavovali v roku 2001 dieselové motory 22%. Predpokladá sa, že podiel dieselových verzií Almery vzrastie v predaji do roku 2004 až na 37%. Okrem dieselových motorov sú v ponuke samozrejme aj benzínové motory - 1,5-litrový s výkonom 72 kW (98 koní) a 1,8-litrový s výkonom 84 kW (114 koní).
Na európskom trhu sa „faceliftovaná“ Almera objavila v októbri tohto roku.