Ako ste zvládli tohtoročné Bratislavské jazzové dni bez generálneho sponzora?
„Bývalému generálnemu sponzorovi sa skončila zmluva už minulý rok, takže aj keby nebol skrachoval, tak by sme ju asi neobnovili. S Petrom Lipom sme si povedali, že kvalita festivalu nemôže utrpieť, a myslím, že ani neutrpela. Podarilo sa nám získať s pomocou viacerých menších sponzorov taký budget ako minulý rok.“
Teda ste úplne spokojný?
„Ľudia mi hovoria, či tam nie je veľa etno hudby a podobné veci. Ja si však myslím, že nie je nič zlé, keď džezmen improvizuje tak, ako mu narástol zobák a necháva sa ovplyvniť kultúrou, z akej pochádza. To je dobrá cesta, i keď na Slovensku sa to stále nedarí. Festival je vyvážený a myslím, že si v ňom každý nájde, čo chce, a vďaka vysokej úrovni účinkujúcich nikoho nenaštve.“
Na čo sa najviac tešíte vy osobne?
„Vyrastal som na rockovej hudbe, takže mám rád ľudí, ktorí hrajú džez s rockovými a bluesovými prvkami. Pre mňa bude vrcholom podujatia americký gitarista Robben Ford, ktorý patrí medzi možno piatich najvýznamnejších gitaristov sveta, je to rovnaká garnitúra ako Pat Metheny, John Scofield a Mike Stern. A potom sa teším na Ronnieho Cubera, lebo mám rád saxofóny. Kamarát vtipne poznamenal, že Cuber je medzi prvou desiatkou svetových barytónsaxofonistov, aj keď ich je dokopy sedem. Nie je to celkom tak, navyše Cuber je brilantný, veľmi moderný hráč.“
Tohto roku opäť vystúpi kapela Bumcello z Francúzska, ktorá kombinuje elektroniku s džezom. Na väčšie hviezdy nového džezu neboli peniaze?
„Džezový progres sa presťahoval z Ameriky do Európy a tomu zodpovedajú aj požiadavky nových hviezd. Kapely ako Jazzanova, Cinematic Orchestra alebo Saint Germain požadujú už vyššie honoráre ako americké hviezdy, čo je pre nás nezaplatiteľné. Budeme sa snažiť, aby sa tieto trendy čoraz viac dostávali aj na džezové dni a okrem toho budúci rok určite budeme robiť v PKO jazz party so známymi DJ-mi, ktorí sa venujú takejto produkcii.“
Autor: Marián Jaslovský