
Tisíce áut značky BMW parkujú na termináli prístavu Bremerhaven na severozápade Nemecka. FOTO – ČTK/AP
MNÍCHOV – Nemecký výrobca luxusných áut BMW znova potvrdil svoj silný výkon. Predaj značiek BMW a Mini sa v septembri zvýšil v porovnaní s rovnakým mesiacom minulého roka o 28 percent na 96 500 kusov. Za prvých deväť mesiacov predala automobilka 805 800 áut, čo je v medziročnom porovnaní o pätinu viac.
Veľmi dobre si ďalej vedie model Mini, „remake“ britského kultového auta 60. rokov. Od januára sa predalo už 104 000 áut tejto značky a podľa spoločnosti už tak prekonali plán predaja tohto modelu pre celý tento rok.
Záujem o kľúčovú značku BMW sa v septembri zvýšil o 12 percent, priaznivci kúpili 79 700 áut. Od začiatku roka sa predalo už 700 900 áut. BMW tak prekonala rast predaja najväčšieho konkurenta, Mercedes-Benz, ktorý zvýšil odbyt o desať percent. (ap, čtk)