BRATISLAVA - Na výstavbu cestnej a diaľničnej siete by malo byť v tomto roku z pôvodne plánovaných 10,6 miliardy korún preinvestovaných o 2 až 2,5 miliardy menej. Uviedol to viceprezident Združenia stavebných podnikateľov Slovenska Ivan Šesták. Nižšie čerpanie podľa neho súvisí s meškaním začatia výstavby dvoch bratislavských diaľničných úsekov (Lamačská cesta - Staré Grunty, Viedenská cesta - Prístavný most), ale vplýva naň aj účelová viazanosť finančných prostriedkov na tieto stavby. „Možnosť objektívneho presúvania peňazí medzi stavbami viazne,“ zdôraznil Šesták.
Cestári v súčasnosti čakajú na 495 miliónov Sk, ktorých presun zo spomenutých bratislavských úsekov, ako i z diela Ladce - Sverepec na program údržby a opravy ciest schválila v auguste vláda. Z celkovej dĺžky ciest I. triedy, ktorá predstavuje 3120 kilometrov, je až 616 kilometrov v nevyhovujúcom a 51 kilometrov v havarijnom stave. Pri cestách II. a III. triedy sú tieto čísla ešte horšie. Počiatok roku 2002 charakterizovala vysoká rozpracovanosť ciest a diaľnic, ktorá by sa však mala postupne znižovať, čo vyplýva predovšetkým z „toho mála tendrov, ktoré sa na Slovensku rozbehli“. Tento rok priniesol podľa I. Šestáka i mierny pokles zamestnanosti v stavebníctve, v budúcich rokoch bude treba pri výstavbe počítať s valorizáciou stavebných prác vrátene miezd. (tasr)