Národné osvetové centrum, šéfredaktorka Viki Janoušková
Do akej miery slovenská kritika vie (a môže) vyprovokovať divadelníkov? Je slovenský divadelný kritik partnerom tvorcu, alebo si jeho postrehy len málokto pripustí? Na tieto a ďalšie otázky sa pokúša odpovedať inovovaná divadelná revue. Dominantnú tému otvárajú a končia štúdie - Vladimíra Štefka O kritike alebo o pokazenom divákovi a Jána Jaborníka K formovaniu a vývinu slovenskej divadelnej kritiky. Priestor v rámci ankety dostávajú ďalej viacerí poprední kritici, ale dôjde aj na názory tvorcov, ako aj na informáciu z letného amsterdamského kongresu Teatrológia a pamäť divadla.
Kafka 7/2002
Goethe-Institut Inter Nationes, Bonn, redakcia Ingke Brodersen, Rüdiger Dammann
Ako vždy monotematické číslo štvrťročníka pre strednú Európu sa tentoraz venuje vzdelaniu. Rozmanitosť prístupov ilustrujú aj názvy niektorých príspevkov - Vzdělaní vraždící elity, Tyranie optimismu, Fyzika myšlení, Neměj strach se stát bláznem či Norimberský proces: učení.