.
Euromanager je medzinárodná tímová súťaž s viac ako dvadsaťročnou tradíciou. Jej podstatou je simulácia riadenia spoločnosti v oblasti marketingu a predaja, financií, logistiky a personálnych otázok.
Tejto súťaže sa až do súčasnosti zúčastnilo viac ako 200 000 riadiacich pracovníkov, predstaviteľov podnikateľskej sféry, študentov MBA, ale i vysokých škôl z celého sveta. Tento program je podporovaný desiatkami významných spoločností a poradenských firiem, ako sú napr.: Microsoft, IBM, Nokia, PWC, Deloitte & Touch, Coca Cola, Unilever, Carrefoor, Ford, GE Capital Bank, Shell atď. V oblasti strednej a východnej Európy sa po prvýkrát tento projekt uskutočnil v Poľsku v roku 2000. Minulého roku sa do tejto súťaže zapojila i Česká republika, ktorej tím zložený zo študentov VŠE sa umiestnil na prvom mieste medzinárodného finále, ktoré sa konalo v Paríži.
Tohto roku sa táto šanca ponúka i manažérom a študentom zo Slovenska. Organizátorom súťaže v našej republike je spoločnosť Recruitment International, s.r.o., ktorá pôsobí na našom trhu od roku 1990.
O čo v tejto súťaži ide? Euromanager je veľmi realistickou simuláciou riadenia obchodnej spoločnosti, ktorá je založená na počítačovom spracovaní fiktívneho trhu. Celá komunikácia sa uskutočňuje prostredníctvom internetu a MS Office je operačným systémom celej súťaže. Modelové firmy súťažia s cieľom dosiahnuť čo najvyššiu cenu za akciu a najlepšieho trhového postavenia na základe dosiahnutého zisku. Toto kritérium určí víťaznú spoločnosť na trhu a víťazný tím súťaže.
Každému tímu je pridelená jedna modelová spoločnosť a potrebné údaje charakterizujúce jej finančné a ekonomické postavenie na trhu. Počítačový model vyhodnocuje výsledky vypracovaných stanovísk (riešení) jednotlivých tímov. V každom z nich môže participovať 3 –5 účastníkov.
Na začiatku súťaže sú tímy rozdelené do skupín. Skupina je tvorená z 5 – 8 tímov, ktoré medzi sebou priamo súperia. Na národnej úrovni je súťaž realizovaná v troch kolách. Každé kolo sa skladá z piatich strategických stanovísk (riešení) každého tímu. Víťazné národné tímy sa stretnú v medzinárodnom finále, ktoré sa uskutoční v Macau.
Hlavným partnerom tejto súťaže na Slovensku, v Českej republike, Poľsku ako aj iných krajinách je spoločnosť Microsoft.
Euromanager nie je iba obyčajnou hrou či súťažou. Je taktiež výborným nástrojom pre vznik a prehlbovanie firemnej kultúry a prostredia. Predstavuje súčasne i veľmi efektívny školiaci nástroj, umožňujúci simuláciu a testovanie námetov a postupov nevyhnutných pre budúceho manažéra a pre profesionálny rast atď.
Časový harmonogram pre súťaž Euromanager v Slovenskej republike je nasledujúci:
registrácia tímov prebieha do konca októbra,
I. kolo súťaže sa uskutoční v novembri a decembri 2002,
II. kolo súťaže sa uskutoční v februári a marci 2003,
národné finále sa uskutoční v polovici marca 2003 a medzinárodné finále začiatkom apríla 2003.
Pravidlá súťaže, podmienky registrácie a ďalšie informácie sú zverejnené na internetovej adrese www.euromanager.sk.
Autor: Silvia Liptajová, Recruitment International