Aká bola kampaň tretieho sektora?

BRATISLAVA – S predvolebnou kampaňou politických subjektov sa končí i kampaň mimovládnych organizácií. Či splnila svoj cieľ, si sociológ Jozef Majchrák z Inštitútu pre verejné otázky netrúfa hodnotiť: „Hlavne pri mobilizačných projektoch to ukáže a

BRATISLAVA – S predvolebnou kampaňou politických subjektov sa končí i kampaň mimovládnych organizácií. Či splnila svoj cieľ, si sociológ Jozef Majchrák z Inštitútu pre verejné otázky netrúfa hodnotiť: „Hlavne pri mobilizačných projektoch to ukáže až volebná účasť.“

Informačné projekty podľa sociológa Majchráka však svoj účel splnili. Analýza SAIA – servisného centra pre tretí sektor – hovorí, že mimovládne organizácie pripravili pred voľbami spolu 88 projektov, z toho 36 s celoslovenskou pôsobnosťou.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

SkryťVypnúť reklamu

Občianske združenie Gemma ‘93 chcelo v projekte Druhý krok osloviť 350-tisíc voličov. Manažér Daniel Brezina hovorí, že cieľ je splnený. „Podarilo sa nám osloviť vyše 400-tisíc voličov. Pomerne veľa ľudí bolo ochotných s nami diskutovať.“ Kampaň považuje za úspešnú, čo podľa neho ukázal aj prieskum – 64 percent respondentov kampaň mimovládnych organizácií víta. Ak príde voliť 75 percent ľudí, bude Brazina úplne spokojný.

„Úloha nebola ľahká,“ tvrdí manažér kampane Rock volieb ‘02 Marek Kapusta. Verejnosť bola už na začiatku znechutená a kampaň rozporná. S výsledkom je však spokojný. „Snažili sme sa zvoliť takú stratégiu, aby sme ľudí neotravovali,“ hovorí. Cieľom bolo upozorniť na význam volieb.

Oba projekty nadväzujú na aktivity spred štyroch rokov, vtedy združené pod hlavičkou Občianskej kampane OK ‘98. Brezina terajšiu kampaň považuje za pokojnejšiu. „Agresivita ľudí bola teraz oveľa menšia. Pred štyrmi rokmi na nás párkrát zaútočili, dokonca i fyzicky,“ hovorí. Veľký záujem mali i regionálne médiá.

SkryťVypnúť reklamu

Aj Kapusta pripúšťa rozdiel. „Kampaň bola o konkrétnych témach – to je zásadný pokrok,“ myslí si. Ani on nezaznamenal toľko negatívnych reakcií, ako v roku 1998. Kampaň ho zároveň poučila: „Musíme aktívnejšie tlačiť na politikov aj v mimovolebnom období, lebo pred voľbami to vyzerá naozaj ako jednorazová akcia.“

(joč)

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME

Komerčné články

  1. Leto, ktoré musíš zažiť! - BACHLEDKA Ski & Sun
  2. CTP Slovakia sa blíži k miliónu m² prenajímateľnej plochy
  3. Ako mať skvelých ľudí, keď sa mnohí pozerajú za hranice?
  4. Expertka na profesijný rozvoj: Ľudia nechcú počuť, že bude dobre
  5. Zažite začiatkom mája divadelnú revoltu v Bratislave!
  6. Myslíte si, že plavby nie sú pre vás? Zrejme zmeníte názor
  7. Jeho technológie bežia, keď zlyhá všetko ostatné
  8. Wolt Stars 2025: Najviac cien získali prevádzky v Bratislave
  1. Leto, ktoré musíš zažiť! - BACHLEDKA Ski & Sun
  2. Slovensko oslávi víťazstvo nad fašizmom na letisku v Piešťanoch
  3. CTP Slovakia sa blíži k miliónu m² prenajímateľnej plochy
  4. Zlaté vajcia nemusia byť od Fabergé
  5. V Košiciach otvorili veľkoformátovú lekáreň Super Dr. Max
  6. Ako mať skvelých ľudí, keď sa mnohí pozerajú za hranice?
  7. Ako ročné obdobia menia pachy domácich miláčikov?
  8. Probiotiká nie sú len na trávenie
  1. Myslíte si, že plavby nie sú pre vás? Zrejme zmeníte názor 6 657
  2. Expertka na profesijný rozvoj: Ľudia nechcú počuť, že bude dobre 6 428
  3. Unikátny pôrod tenistky Jany Čepelovej v Kardiocentre AGEL 4 731
  4. V Košiciach otvorili veľkoformátovú lekáreň Super Dr. Max 4 324
  5. CTP Slovakia sa blíži k miliónu m² prenajímateľnej plochy 3 430
  6. Jeho technológie bežia, keď zlyhá všetko ostatné 2 685
  7. Ako mať skvelých ľudí, keď sa mnohí pozerajú za hranice? 1 944
  8. The Last of Us je späť. Oplatilo sa čakať dva roky? 1 254
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťZatvoriť reklamu