STV a Markíza si vymenili úlohy

BRATISLAVA – Na slovenskú politiku majú pred voľbami kľúčový vplyv najmä televízie. Dve najsilnejšie, ktoré svoju úlohu zohrali aj pred štyrmi rokmi, sa od minulých volieb zmenili.

BRATISLAVA – Na slovenskú politiku majú pred voľbami kľúčový vplyv najmä televízie. Dve najsilnejšie, ktoré svoju úlohu zohrali aj pred štyrmi rokmi, sa od minulých volieb zmenili.

V roku 1998 patrila verejnoprávna televízia Mečiarovi a Markíza sa stala symbolom slobody prejavu. Kauza Gamatex, demonštrácie, ohnivé reči „Markízu si nedáme“ – takto to vyzeralo pred štyrmi rokmi. Kubišovu STV nikto nebral vážne.

Dnes je spravodajstvo STV podľa odborníkov objektívne a najväčšie pochybnosti sú práve o Markíze.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

SkryťVypnúť reklamu

Jej spolumajiteľ Pavol Rusko v nedeľu po dlhotrvajúcej kritike prvý raz priznal, že svoju televíziu využíva v prospech strany ANO. „Ale nezneužívam,“ zdôraznil. Mediálny analytik Andrej Školkay si však myslí, že jeho strana je marketingovo-mediálny produkt televízie Markíza.

Verejnoprávna televízia sa medzičasom zlepšila. „Z našich výsledkov nevyplýva, že by stranila nejakému politickému subjektu,“ povedal Rastislav Kužel, analytik MEMO ‘98, ktorá monitoruje médiá.

Politici sa zhodujú, že bývalá STV sa s tou dnešnou nedá porovnať. Dá sa porovnať s dnešnou Markízou? Oľga Keltošová z HZDS hovorí: „Je to jedna-jedna.“

Pavol Rusko má proti kritikom niekoľko argumentov. „To, že televízia vysiela tak, ako vysiela, je aj preto, že tam cítiť 5 – 6-ročnú spoluprácu, kde si logicky vyberáte ľudí, ktorí majú podobné videnie sveta.“ Zároveň hovorí, že „televízia vznikla na zelenej lúke a je to výsledok našej práce“. Bývalá šéfka licenčnej rady Emília Boldišová však hovorí, že Markíza je dieťa HZDS. A český politológ Jiří Pehe pripomína, že „finančné zázemie väčšinou prichádza od iných ľudí, ich majitelia sú krytí napríklad americkými investormi“.

SkryťVypnúť reklamu

Kampaň s najsilnejším vplyvom jednej komerčnej televízie zažili aj Čechách: Nova výrazne pomáhala ODS. Napriek tomu ODS voľby prehrala. „Ľudí, čo sledujú Markízu či Novu, je síce veľa, ale nie sú bez politických inštinktov. Keď televízia niekoho preferuje, môže sa to obrátiť proti nemu,“ povedal Pehe.

Autor: MIRKA HOROBOVÁ, MICHAL FRIŠ

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME

Komerčné články

  1. CTP Slovakia sa blíži k miliónu m² prenajímateľnej plochy
  2. Ako mať skvelých ľudí, keď sa mnohí pozerajú za hranice?
  3. Expertka na profesijný rozvoj: Ľudia nechcú počuť, že bude dobre
  4. Zažite začiatkom mája divadelnú revoltu v Bratislave!
  5. Myslíte si, že plavby nie sú pre vás? Zrejme zmeníte názor
  6. Jeho technológie bežia, keď zlyhá všetko ostatné
  7. Wolt Stars 2025: Najviac cien získali prevádzky v Bratislave
  8. The Last of Us je späť. Oplatilo sa čakať dva roky?
  1. Toto je Balkán? Roky prehliadané Albánsko prekvapuje
  2. Leto, ktoré musíš zažiť! - BACHLEDKA Ski & Sun
  3. Slovensko oslávi víťazstvo nad fašizmom na letisku v Piešťanoch
  4. CTP Slovakia sa blíži k miliónu m² prenajímateľnej plochy
  5. Zlaté vajcia nemusia byť od Fabergé
  6. V Košiciach otvorili veľkoformátovú lekáreň Super Dr. Max
  7. Ako mať skvelých ľudí, keď sa mnohí pozerajú za hranice?
  8. Ako ročné obdobia menia pachy domácich miláčikov?
  1. Expertka na profesijný rozvoj: Ľudia nechcú počuť, že bude dobre 7 400
  2. Toto je Balkán? Roky prehliadané Albánsko prekvapuje 6 130
  3. V Košiciach otvorili veľkoformátovú lekáreň Super Dr. Max 5 028
  4. CTP Slovakia sa blíži k miliónu m² prenajímateľnej plochy 4 309
  5. Ako mať skvelých ľudí, keď sa mnohí pozerajú za hranice? 2 674
  6. Myslíte si, že plavby nie sú pre vás? Zrejme zmeníte názor 2 477
  7. Jeho technológie bežia, keď zlyhá všetko ostatné 2 013
  8. Zažite začiatkom mája divadelnú revoltu v Bratislave! 1 761
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťZatvoriť reklamu