Charlotte má urobiť nový imidž Ameriky

Amerika to teraz nemá vo svete ľahké. Zvlášť vo svete islamskom. Keď sa po útoku teroristov na New York a Washington začala poľovačka na Usámu bin Ládina, jeho teroristickú sieť al-Káida a na vtedajšie vládnuce hnutie Taliban v Afganistane, nadobudli ...


V islamskom svete je bin Ládin pre mnohých hrdina a Amerika nepriateľom číslo jeden. Charlotte Beersová sa snaží zmeniť imidž Ameriky. FOTO - REUTERS


Amerika to teraz nemá vo svete ľahké. Zvlášť vo svete islamskom. Keď sa po útoku teroristov na New York a Washington začala poľovačka na Usámu bin Ládina, jeho teroristickú sieť al-Káida a na vtedajšie vládnuce hnutie Taliban v Afganistane, nadobudli moslimovia vo svete dojem, že Amerika útočí na ich náboženstvo.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Darmo prezident George Bush vysvetľoval, že tomu tak nie je. Vznikol stereotyp a Amerika má dnes v islamskom svete imidž nepriateľa islamu. Situáciu ešte komplikuje pravdepodobný útok na Irak.

SkryťVypnúť reklamu

Neprijateľný obraz sa pokúša zmeniť Charlotte Beersová. Žena, ktorú americká vláda prebrala od najskúsenejšej americkej reklamnej agentúry J. Walter Thompson. Charlotte ponuku prijala a už niekoľko týždňov je na čele špeciálnej sekcie amerického ministerstva zahraničných vecí, ktorému sa vraví verejná diplomacia.

Odcudzenie Ameriky

Charlotte sa musí vyrovnať s nelojálnosťou, dokonca s odcudzením Ameriky v islamskom svete. Ide o rozsiahlu oblasť Blízkeho a Stredného východu, veľkej časti Afriky a dlhý pás až po Filipíny a Indonéziu. Zároveň musí brať do úvahy aj komunitu šiestich miliónov moslimov v samotnej Amerike.

Na začiatok dostala od Kongresu 520 miliónov dolárov. Má úrad, má peniaze a má ponúknuť jednej miliarde moslimov sveta nový imidž Ameriky. Charlotte si verí. Vychádza na prvý pohľad z jednoduchej premisy: „Ak arabský, ale presnejšie islamský svet prijíma určité postoje, no najmä výrobky, ale aj kultúrne posolstvo Ameriky, je to dobrý znak. Máme na čom stavať.“

SkryťVypnúť reklamu

Model z minulosti

Musí sa inšpirovať minulosťou. Už v roku 1916 prezident Woodrow Wilson mal pocit, že ak sa nedokáže Amerika predviesť svetu v perfektnom obale, môže mať ťažkosti v presadzovaní demokratickej politiky.

S myšlienkou na predaj Ameriky svetu prišiel po prvý raz v roku 1917 novinár George Creel. Práve tento muž dokázal prehovoriť Wilsona, že musí vytvoriť Výbor pre verejné informácie. S jeho pomocou sa podarilo v čase prvej svetovej vojny presvedčiť americkú verejnú mienku o potrebe vstúpiť do vojny.

Imidž Ameriky zohral úlohu aj po skončení druhej svetovej vojny. Washington dokázal vymyslieť formulku na ubránenie demokracie aspoň v západnej časti Európy: kľúčom sa stal Marshallov plán. Európa sa najskôr bránila - plán považovala len za snahu Ameriky presadzovať svoj vplyv. Vtedy nastúpila už spomínaná reklamná agentúra J. Walter Thompson a dokázala Európanom Marshallov plán predať a pretlačila aj práve založené NATO.

SkryťVypnúť reklamu

Reklama dobrého produktu

Charlotte Beersová to má tentoraz ale ťažšie. Mala by so svojím tímom a projektom ukázať islamskému svetu demokratickú tvár Ameriky. Mala by ukázať, že Amerika nie je nepriateľom islamu, ale musí sa porátať s extrémistami, ktorí islam zneužili a využívajú ho vo svojej pomýlenej verzii svätej vojny, džihádu.

Amerika už začala vyrábať videokazety, na ktorých sa predstavujú americkí moslimovia, ktorí dosiahli práve v Spojených štátoch osobné úspechy. Sú medzi nimi učitelia, umelci, športovci, ale aj požiarnici arabského pôvodu. Čoskoro má začať dvadsaťštyrihodinové vysielanie aj nová televízna stanica, ktorá bude do islamského sveta vysielať „proamericky“ ladený program v arabčine.

Charlotte Beersová sleduje jediný zámer: chce, aby moslimovia celého sveta začali vnímať Ameriku nie ako nepriateľa ich náboženstva, ale ako krajinu otvorenú, demokratickú. Krajinu, ktorá chce byť s islamským svetom zadobre.

SkryťVypnúť reklamu

„Celý problém spočíva v jednej veci. Akákoľvek reklama je dobrá iba vtedy, ak je kvalitný aj produkt, ktorý ponúkate na predaj,“ hovorí Charlotte.

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME

Komerčné články

  1. CTP Slovakia sa blíži k miliónu m² prenajímateľnej plochy
  2. Ako mať skvelých ľudí, keď sa mnohí pozerajú za hranice?
  3. Expertka na profesijný rozvoj: Ľudia nechcú počuť, že bude dobre
  4. Zažite začiatkom mája divadelnú revoltu v Bratislave!
  5. Myslíte si, že plavby nie sú pre vás? Zrejme zmeníte názor
  6. Jeho technológie bežia, keď zlyhá všetko ostatné
  7. Wolt Stars 2025: Najviac cien získali prevádzky v Bratislave
  8. The Last of Us je späť. Oplatilo sa čakať dva roky?
  1. Toto je Balkán? Roky prehliadané Albánsko prekvapuje
  2. Leto, ktoré musíš zažiť! - BACHLEDKA Ski & Sun
  3. Slovensko oslávi víťazstvo nad fašizmom na letisku v Piešťanoch
  4. CTP Slovakia sa blíži k miliónu m² prenajímateľnej plochy
  5. Zlaté vajcia nemusia byť od Fabergé
  6. V Košiciach otvorili veľkoformátovú lekáreň Super Dr. Max
  7. Ako mať skvelých ľudí, keď sa mnohí pozerajú za hranice?
  8. Ako ročné obdobia menia pachy domácich miláčikov?
  1. Expertka na profesijný rozvoj: Ľudia nechcú počuť, že bude dobre 6 970
  2. V Košiciach otvorili veľkoformátovú lekáreň Super Dr. Max 4 966
  3. Myslíte si, že plavby nie sú pre vás? Zrejme zmeníte názor 4 394
  4. CTP Slovakia sa blíži k miliónu m² prenajímateľnej plochy 3 942
  5. Toto je Balkán? Roky prehliadané Albánsko prekvapuje 3 437
  6. Ako mať skvelých ľudí, keď sa mnohí pozerajú za hranice? 2 420
  7. Jeho technológie bežia, keď zlyhá všetko ostatné 2 106
  8. Unikátny pôrod tenistky Jany Čepelovej v Kardiocentre AGEL 1 815
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťZatvoriť reklamu