MARKANT
DICIO
OMV SRo
FOCUS
UVVM
MVK
BRATISLAVA – Dva týždne pred voľbami zákon zakazuje zverejňovať prieskumy verejnej mienky. Prinášame preto posledné zverejnené výsledky reprezentatívnych prieskumov preferencií politických strán od šiestich agentúr, ktoré sa im viac či menej pravidelne venujú.
Predpokladá sa, že až tretina voličov sa rozhoduje práve ku koncu kampane, okolo 10 % až vo volebnej miestnosti. Vzhľadom na vývoj na politickej scéne to pri tohoročných voľbách bude zrejme ešte väčšia časť, výsledky volieb sa teda môžu od prieskumov výrazne líšiť.
Víťaza volieb v roku 1998 najpresnejšie odhadla agentúra MVK, ktorá určila zisk HZDS takmer na desatinu presne.
Všetky agentúry v roku 1998 nadhodnotili výsledky SOP – novej strany na scéne. V prípade Markantu a MVK to bolo o viac ako sto percent. V tohoročných voľbách je niekoľko strán, ktoré sa ešte na voľbách nezúčastnili.
Dicio, odbor mediálneho výskumu SRo ani štátny ÚVVM pred minulými voľbami prieskumy nezverejňovali, ale predpovede ÚVVM patrili medzi najpresnejšie pred voľbami v roku 1994 i pri priamej voľbe prezidenta v máji 1999. (r)
Nerozhodnutí: 15,2
Nezúčastnili by sa: 13,2