Strany sa líšia najmä tvárami

BRATISLAVA – Volebný program strany zaujíma 46 percent opýtaných. Ukázal to prieskum, ktorý pre denník SME urobila agentúra Dicio. V tejto predvolebnej kampani však majú politické strany spoločné práve to, že ich programy sú stručné a príliš všeobe

BRATISLAVA – Volebný program strany zaujíma 46 percent opýtaných. Ukázal to prieskum, ktorý pre denník SME urobila agentúra Dicio. V tejto predvolebnej kampani však majú politické strany spoločné práve to, že ich programy sú stručné a príliš všeobecné. Politici, naopak, tvrdia, že programy sú konkrétne a voliči o ne prejavujú záujem. Stručnosť obhajujú tým, že ide o európsky trend. V tom im dávajú za pravdu odborníci, ktorí tvrdia, že voliči by príliš hrubé brožúry nečítali.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

„Ľudia si skôr zamieňajú celý text programu s posolstvom konkrétneho politika,“ upozorňuje analytik Miroslav Švec. Keďže je priveľa strán a ich programy sa navzájom podobajú, odlišujú sa len tvárami lídrov a ľudia vnímajú skôr ich slogany. „U Fica je to poriadok, u Ruska reforma zdravotníctva, u Dzurindu kontinuita,“ povedal Švec.

SkryťVypnúť reklamu

Politológ Grigorij Mesežnikov pripustil, že strany sa uchyľujú k zahmlievaniu, lebo majú zlú skúsenosť s napĺňaním volebných sľubov. Napriek tomu sú podľa neho niektoré časti programov veľmi konkrétne, jasné ciele má KDH pri reforme justičného systému, ANO v zdravotníctve, SDKÚ v politickom systéme či domácej bezpečnosti a SMK v oblasti národnostnej politiky.

Mesežnikov predpokladá, že voliči nečítajú celé programy, ale vnímajú priority strán. Ocenil prácu tlačených médií, ktoré verejnosti približujú programové východiská politických subjektov. „Túto volebnú kampaň z pohľadu voličov považujem za priaznivejšiu. Pred štyrmi rokmi nebol taký veľký záujem o programy a ani médiá o nich toľko neinformovali,“ povedal.

Súčasná kampaň nemá ústrednú tému, lebo strany pracujú podľa Mesežnikova s vlastnými prioritami.

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME

Komerčné články

  1. CTP Slovakia sa blíži k miliónu m² prenajímateľnej plochy
  2. Ako mať skvelých ľudí, keď sa mnohí pozerajú za hranice?
  3. Expertka na profesijný rozvoj: Ľudia nechcú počuť, že bude dobre
  4. Zažite začiatkom mája divadelnú revoltu v Bratislave!
  5. Myslíte si, že plavby nie sú pre vás? Zrejme zmeníte názor
  6. Jeho technológie bežia, keď zlyhá všetko ostatné
  7. Wolt Stars 2025: Najviac cien získali prevádzky v Bratislave
  8. The Last of Us je späť. Oplatilo sa čakať dva roky?
  1. Toto je Balkán? Roky prehliadané Albánsko prekvapuje
  2. Leto, ktoré musíš zažiť! - BACHLEDKA Ski & Sun
  3. Slovensko oslávi víťazstvo nad fašizmom na letisku v Piešťanoch
  4. CTP Slovakia sa blíži k miliónu m² prenajímateľnej plochy
  5. Zlaté vajcia nemusia byť od Fabergé
  6. V Košiciach otvorili veľkoformátovú lekáreň Super Dr. Max
  7. Ako mať skvelých ľudí, keď sa mnohí pozerajú za hranice?
  8. Ako ročné obdobia menia pachy domácich miláčikov?
  1. Expertka na profesijný rozvoj: Ľudia nechcú počuť, že bude dobre 7 157
  2. V Košiciach otvorili veľkoformátovú lekáreň Super Dr. Max 5 000
  3. Toto je Balkán? Roky prehliadané Albánsko prekvapuje 4 750
  4. CTP Slovakia sa blíži k miliónu m² prenajímateľnej plochy 4 089
  5. Myslíte si, že plavby nie sú pre vás? Zrejme zmeníte názor 3 433
  6. Ako mať skvelých ľudí, keď sa mnohí pozerajú za hranice? 2 531
  7. Jeho technológie bežia, keď zlyhá všetko ostatné 2 043
  8. Zažite začiatkom mája divadelnú revoltu v Bratislave! 1 600
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťZatvoriť reklamu