sť, precízne dielenské spracovanie a vysokú spoľahlivosť. Dlho predstavovala štandard v kategórii kompaktných automobilov. V roku 2001 sa na európskom kontinente predalo takmer 115 000 kusov tohto mestského vozidla. V súčasnosti sa už netrpezlivo očakáva príchod jeho novej generácie, ktorá sa pod názvom March predáva v Japonsku od začiatku marca 2002.
Nová Micra je už treťou generáciou tohoto modelu s dizajnom štýlového „auta -kamaráta“. V Európe zaháji svoju cestu 25. septembra 2002 na parížskom autosalóne. Micra pokračuje v tradícii toho najlepšieho, čo vždy poskytovala a pridáva k tomu nový štandard v kategórii. Auto bude štandardne vybavené dvomi airbagmi (2 vpredu) a protiblokovacím systémom ABS. Súčasťou štandardnej výbavy bude aj posilňovač riadenia a elektrické otváranie predných okien, čím sa nový Nissan Micra zaradí k najbezpečnejším vozidlám vo svojej triede. Do výbavy na želanie môžete zahrnúť ďalšie airbagy, digitálnu plnoautomatickú klimatizáciu alebo dažďový senzor na predné stierače.
Karoséria s „zone-body“ štruktúrou zabezpečuje najvyššiu mieru bezpečnosti pre cestujúcich. Pri náraze sa minimálne deformuje priestor pre posádku a energiu nárazu pohlcuje karoséria a deformačné zóny optimalizované počítačom.
Dizajn karosérie vychádza z konceptu Nissan mm.e, ktorý bol predstavený na autosalóne vo Frankfurte na jeseň 2001. Nová karoséria je zaujímavou a modernou kombináciou kriviek a hrán a bude ponúkaná v dvanástich farbách, pričom päť bude úplne nových. Charakteristické sú vystupujúce reflektory a výrazné „nissanovské“ vstupy vzduchu v podobe roztiahnutých krídel. Na ich okraji sú netradične umiestnené ukazovatele smeru. Na boku zaujme hlavne „svalnatá“ bočná línia - vystupujúci prelis, ktorý prechádza celou bočnou časťou vo výške kľučiek dverí a pridáva vozidlu na mohutnosti. Jedinečný charakter novej Micry podčiarkuje výrazne klenutá krivka strechy. Pocit priestoru umocňuje aj veľká plocha presklenia, ktorá zaručuje aj vynikajúci výhľad z vozidla a zvyšuje bezpečnosť jazdy. Navyše je karoséria aerodynamická. Jej koeficient odporu je 0,32.
Prístrojová doska v tvare siluety rugbyovej lopty prehľadne a elegantne združuje všetky dôležité prístroje a interiér tak pôsobí jednoduchým a veľmi čistým dojmom. Ovládacie prvky klimatizácie a audiosústavy majú netradičnú a exkluzívnu slonovinovú farbu. Ostatné detaily (napr. vnútorné kľučky dverí) prinášajú technickejší „titanový“ vzhľad.
Nová Micra bude vybavená 14- palcovými kolesami, ktoré spolu s usporiadaním podvozku zabezpečujú minimálny polomer otočenia 4,4 m, čo je jedna z najmenších hodnôt vo svojej triede. Micru bude poháňať nový DOHC 4-valcový motor s objemom 1.2 a 1.4 litra.
Zaujímavosťou je aj to, že nová Micra je aj veľmi ekologická. Japonským Ministerstvom pre životné prostredie, infraštruktúru a dopravu bola certifikovaná ako „ultra-low emission vehicle“ (U-LEV), čo znamená, že ovzdušie a životné prostredie zaťažuje exhalátmi len v minimálnej, nevyhnutnej miere. Nissan Micra bude svojou veľkosťou zrovnateľný napríklad s vozidlom Škoda Fabia, Opel Corsa alebo Ford Fiesta. Automobily tohto segmentu zaujímajú na slovenskom trhu významné miesto, pretože mnohokrát plnia funkciu rodinného auta. Preto sa očakáva, že nový model Micry zaujme aj slovenského zákazníka.
Tretia generácia úspešného malého auta sa bude montovať na platformu, ktorá bola vyvinutá v Japonsku pre nový Nissan Micra a novú generáciu Renault Clio. Pre európsky trh sa bude vyrábať v britskom Sunderlande a do predaja na Slovensku príde na jar budúceho roka.