Prieskumné agentúry odmietajú výroky politikov

BRATISLAVA – Predvolebné prieskumy preferencií politických strán vydajú ešte pred parlamentnými voľbami agentúry MVK, Dicio, Ústav pre výskum verejnej mienky a odbor mediálneho výskumu Slovenského rozhlasu. Ústav výskumu kultúry a verejnej mienky N

BRATISLAVA – Predvolebné prieskumy preferencií politických strán vydajú ešte pred parlamentnými voľbami agentúry MVK, Dicio, Ústav pre výskum verejnej mienky a odbor mediálneho výskumu Slovenského rozhlasu. Ústav výskumu kultúry a verejnej mienky Národného osvetového centra zverejní výsledky telefonického prieskumu. Agentúry Focus a Markant už preferencie nezverejnia.

Možnosť zverejňovania predvolebných prieskumov sa skončí vo štvrtok o 23.59 h. Zákon o voľbách do Národnej rady stanovuje, že posledné prieskumy môžu vychádzať do 14. dňa pred voľbami. Zástupcovia agentúr sa však zhodujú v názore, že dvojtýždňové moratórium na prieskumy je nezmyselné. „Je to veľmi nešťastné a hlúpe,“ povedal napríklad riaditeľ MVK Pavel Haulík.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

SkryťVypnúť reklamu

V súvislosti s predvolebnými prieskumami včera Slovenská asociácia výskumných agentúr vyzvala politikov, aby prestali s nepodloženým znevažovaním výsledkov práce výskumných agentúr a v prípade pochybností dali podnet asociácii. Asociácia odmieta tvrdenia o nekorektných postupoch pri prieskumoch verejnej mienky, o manipulácii s výsledkami volebných preferencií a spájanie s politickými subjektmi.

Členské agentúry asociácie – AISA, AKO, DICIO, FOCUS, GfK Slovakia, MARKANT, Taylor Nelson Sofres sú pri všetkých prieskumoch povinné dodržiavať Medzinárodný kódex pre marketingový a sociálny prieskum ICC/ESOMAR. Ten vydala Medzinárodná obchodná komora spolu s Európskou asociáciou pre marketingový a sociálny prieskum a podliehajú kontrole. Etické pravidlá sú pritom veľmi prísne a za ich porušenie nasledujú sankcie a vážne postihy. (tasr, sita)

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME

Komerčné články

  1. CTP Slovakia sa blíži k miliónu m² prenajímateľnej plochy
  2. Ako mať skvelých ľudí, keď sa mnohí pozerajú za hranice?
  3. Expertka na profesijný rozvoj: Ľudia nechcú počuť, že bude dobre
  4. Zažite začiatkom mája divadelnú revoltu v Bratislave!
  5. Myslíte si, že plavby nie sú pre vás? Zrejme zmeníte názor
  6. Jeho technológie bežia, keď zlyhá všetko ostatné
  7. Wolt Stars 2025: Najviac cien získali prevádzky v Bratislave
  8. The Last of Us je späť. Oplatilo sa čakať dva roky?
  1. Toto je Balkán? Roky prehliadané Albánsko prekvapuje
  2. Leto, ktoré musíš zažiť! - BACHLEDKA Ski & Sun
  3. Slovensko oslávi víťazstvo nad fašizmom na letisku v Piešťanoch
  4. CTP Slovakia sa blíži k miliónu m² prenajímateľnej plochy
  5. Zlaté vajcia nemusia byť od Fabergé
  6. V Košiciach otvorili veľkoformátovú lekáreň Super Dr. Max
  7. Ako mať skvelých ľudí, keď sa mnohí pozerajú za hranice?
  8. Ako ročné obdobia menia pachy domácich miláčikov?
  1. Myslíte si, že plavby nie sú pre vás? Zrejme zmeníte názor 6 727
  2. Expertka na profesijný rozvoj: Ľudia nechcú počuť, že bude dobre 6 674
  3. Unikátny pôrod tenistky Jany Čepelovej v Kardiocentre AGEL 4 736
  4. V Košiciach otvorili veľkoformátovú lekáreň Super Dr. Max 4 697
  5. CTP Slovakia sa blíži k miliónu m² prenajímateľnej plochy 3 687
  6. Jeho technológie bežia, keď zlyhá všetko ostatné 2 262
  7. Ako mať skvelých ľudí, keď sa mnohí pozerajú za hranice? 2 220
  8. Zažite začiatkom mája divadelnú revoltu v Bratislave! 1 298
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťZatvoriť reklamu