Slovenskí politici sa pred voľbami často opakujú. Ale nie preto, že nemajú slovnú zásobu. Podľa odborníkov práve donekonečna opakované frázy majú najväčší účinok.
„Samozrejme, že to vyznieva komicky. Ale napríklad roľník z Michaloviec nepočul Dzurindu o tretej v rádiu, pretože pracoval,“ hovorí reklamný expert Martin Knut. Preto politik, v tomto prípade Dzurinda, zopakuje frázu v televízii o deň neskôr.
„Predstavte si politika ako inzerát,“ hovorí Knut. „Inzerát je vytlačený v Slovenke a v Živote, čo sú týždenníky, ale aj v SME a Pravde, čo sú denníky. Pritom každé noviny majú inú cieľovú skupinu, ale inzerát musí byť ten istý.“
Mediálni poradcovia politikovi poradia: tieto tri dni budeš všade hovoriť to isté, aby si pokryl všetky cieľové skupiny. A po troch dňoch zmeníme inzerát.
Viac v rubrike VOĽBY 2002