
FOTO SME – JÁN KROŠLÁK
Táto knižka sa pokúša integrovane podať učivo dejepisu aj zemepisu tak, že ide po regiónoch Slovenska. Niektorí rodičia si však myslia, že je príliš podrobná a že obsahuje mnoho pojmov, ktoré ešte desaťročné deti nepoznajú. „Veľmi záleží na tom, ako učiteľ učebnicu pochopí a ako s ňou bude pracovať,“ vysvetľuje Mária Nogová zo Štátneho pedagogického ústavu. „Nemal by sa zamerať na to, aby žiaci poznali každú oblasť do detailov - hlavným cieľom tejto knižky je, aby sa žiak naučil orientovať a aby vedel na mape nájsť všetky lokality, o ktorých mu učiteľ rozpráva. Podrobnejšie by sa mali v školách zamerať na domáci región a ostatné oblasti Slovenska prejsť len informatívnym spôsobom.“
Čo však vtedy, keď učiteľ nevie, že s knihou má správne pracovať takto? Snaha autorov podať čo najucelenejší obraz s množstvom nápadov a typov môže mať opačný účinok: všetky deti sa budú učiť všetko, a tak niektoré nebudú vedieť takmer nič.
A štát namiesto jednej učebnice Vlastivedy financoval dve. (gal)