ANO nechce za šoty platiť

BRATISLAVA – Volebné šoty politických strán na STV majú rôznorodú, väčšinou ale nízku technickú úroveň. Jeden z najjednoduchších má strana ANO, ktorá len voličom oznamuje, že sa vzdala 500-tisíc korún určených na výrobu šotu a nákup vysielacieho ča


Už tri dni vysiela Slovenská televízia šoty politických strán. Sledovanosť sérií, a teda aj účinok takejto kampane nebýva veľký. V predajni televízorov v Trenčíne si ľudia pozerali kvalitu obrazoviek, keď sa na nich zhodou okolností objavil šotjednej politickej strany. FOTO TASR – RADOVAN STOKLASA


BRATISLAVA – Volebné šoty politických strán na STV majú rôznorodú, väčšinou ale nízku technickú úroveň. Jeden z najjednoduchších má strana ANO, ktorá len voličom oznamuje, že sa vzdala 500-tisíc korún určených na výrobu šotu a nákup vysielacieho času v prospech detskej onkológie. Na obrazovke sa objaví logo strany a z reproduktorov znie volebná pesnička ANO.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

SkryťVypnúť reklamu

Členka volebnej komisie STV Ľudmila Sabová ale tvrdí, že ANO musí za prenájom vysielaceho času zaplatiť tak ako ostatné strany. „Taký istý oznam ako ANO má aj SDA a DS-DU, to znamená, že od nich požadujeme platbu,“ povedala.

Platiť nemusia len strany, ktoré svoje šoty nedodali vôbec. Včera boli už iba štyri, medzi nimi aj KDH, ktoré dávnejšie oznámilo, že nebude čas na šoty využívať.

„Tvári sa to, že to nie je šot, ale je to jednoznačná propagácia,“ hovorí Marek Maďarič zo Smeru, ktorého šot na pohľad vyzerá najprofesionálnejšie a najdrahšie.

Šéf volebného tímu ANO Jozef Heriban s tým nesúhlasí. „Nebudeme za tento vysielací čas platiť, pretože nemáme podpísanú zmluvu,“ vyhlásil a odvolal sa na údajnú ponuku STV pri žrebovaní, že strany môžu verejnosti oznámiť odovzdanie peňazí na charitu.

SkryťVypnúť reklamu

Podobne ANO obhajoval aj podpredseda Ľubomír Lintner s tým, že o tomto postupe sa radil s dočasným šéfom STV Jozefom Filom.

Podľa volebného manažéra Smeru Fedora Flašíka nepresiahli náklady na výrobu šotov pre Smer 400-tisíc korún. „Nestálo to skoro nič, všetko potrebné zariadenie vlastním,“ tvrdí Flašík, ktorý volebné klipy aj sám režíroval. Výroba príspevku trvala dva dni.

Asi najlacnejším šotom sa prezentuje Miroslav Kočnár, bývalý poslanec ZRS a predseda robotníckej strany ROSA, ktorý si monológ nahral sám na vlastnú videokameru.

Strany za minútu vysielacieho času STV platia 3500 korún plus DPH. Na celú kampaň má každá strana vyčlenených 23 minút – spolu strana zaplatí asi 90-tisíc.

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME

Komerčné články

  1. Leto, ktoré musíš zažiť! - BACHLEDKA Ski & Sun
  2. CTP Slovakia sa blíži k miliónu m² prenajímateľnej plochy
  3. Ako mať skvelých ľudí, keď sa mnohí pozerajú za hranice?
  4. Expertka na profesijný rozvoj: Ľudia nechcú počuť, že bude dobre
  5. Zažite začiatkom mája divadelnú revoltu v Bratislave!
  6. Myslíte si, že plavby nie sú pre vás? Zrejme zmeníte názor
  7. Jeho technológie bežia, keď zlyhá všetko ostatné
  8. Wolt Stars 2025: Najviac cien získali prevádzky v Bratislave
  1. Leto, ktoré musíš zažiť! - BACHLEDKA Ski & Sun
  2. Slovensko oslávi víťazstvo nad fašizmom na letisku v Piešťanoch
  3. CTP Slovakia sa blíži k miliónu m² prenajímateľnej plochy
  4. Zlaté vajcia nemusia byť od Fabergé
  5. V Košiciach otvorili veľkoformátovú lekáreň Super Dr. Max
  6. Ako mať skvelých ľudí, keď sa mnohí pozerajú za hranice?
  7. Ako ročné obdobia menia pachy domácich miláčikov?
  8. Probiotiká nie sú len na trávenie
  1. Myslíte si, že plavby nie sú pre vás? Zrejme zmeníte názor 6 648
  2. Expertka na profesijný rozvoj: Ľudia nechcú počuť, že bude dobre 6 416
  3. Unikátny pôrod tenistky Jany Čepelovej v Kardiocentre AGEL 4 730
  4. V Košiciach otvorili veľkoformátovú lekáreň Super Dr. Max 4 280
  5. CTP Slovakia sa blíži k miliónu m² prenajímateľnej plochy 3 416
  6. Jeho technológie bežia, keď zlyhá všetko ostatné 2 723
  7. Ako mať skvelých ľudí, keď sa mnohí pozerajú za hranice? 1 936
  8. The Last of Us je späť. Oplatilo sa čakať dva roky? 1 269
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťZatvoriť reklamu