Úspešný futbal a chudobná atletika?

Dovolím si vychádzať z Tomasinkovho príspevku o komerčnej úspešnosti športov. V celom prípade likvidácie tartanu totiž skutočne ide o kšeft, hoci viac než pravdepodobne nie o športový. Obchodný úspech znamená logicky zisk a obrat peňazí. Inter začína ...

Dovolím si vychádzať z Tomasinkovho príspevku o komerčnej úspešnosti športov. V celom prípade likvidácie tartanu totiž skutočne ide o kšeft, hoci viac než pravdepodobne nie o športový. Obchodný úspech znamená logicky zisk a obrat peňazí. Inter začína rekonštrukciou štadióna, prostredníctvom ktorej chce vizionársky naplniť pätnásťtisícové hľadisko a uhniezdiť sa v Lige majstrov. Z jeho prekrásnych predsavzatí je isté iba jedno – rekonštrukcia. Ak by bola na konci sna skutočne Liga majstrov aspoň na úrovni úspešnosti pražskej Sparty, nórskeho Rosenborgu Trondheim alebo Sturmu Graz, museli by žlto-čierni napriek všetkej úcte k jeho slovenským majstrom urobiť predovšetkým niečo s kádrom. Štadión ani diváci ešte body, a tým pádom aj švajčiarske franky, nikde nikomu nevykopali.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

SkryťVypnúť reklamu

Futbal je vo svete veľmi silným fenoménom a komerčne skutočne výnosným priemyslom. U nás ťažko odhaľovať, odkiaľ doň plynú peniaze. Nie je totiž skutočnou súčasťou ľudovej zábavy. Diváci naň nechodia. Chlapec si ľahšie zoženie repliku dresu Del Piera než Szilárda Németha. To, čo znamená najpopulárnejšia kolektívna hra sveta, platí o atletike spolu s tenisom a zjazdovým lyžovaním (preteky F 1 sú inou kapitolou) v individuálnych športoch.

Aj na majstrovstvách sveta atlétov berie víťaz 100-tisíc dolárov, rovnaké sumy pýtajú a dostávajú najväčšie hviezdy len ako štartovné na mítingoch. A neoplatí sa to iba trebárs Mauriceovi Greenovi či Marion Jonesovej, ale aj organizátorom pretekov. Reklama založená na veľkých osobnostiach kráľovnej športu vynáša toľko ako o futbalistoch. Nike si pestuje celé pole slávnych atlétov, a aby sme nechodili ďaleko – reklamnou tváričkou Adidasu Česká republika je Šárka Kašpárková.

SkryťVypnúť reklamu

Mítingy v Seville, Aténach, Helsinkách, Linzi sú dotované a pestované, hoci sú v rovnakej kategórii ako bratislavská Cena Slovenska. Čo by dala ostravská Zlatá tretra alebo pražský Odložilov memoriál za to, keby boli v spoločnosti podujatí IAAF/Grand prix. Najmä v Európe sa sponzori usilujú o priazeň kráľovnej športov. Od slovenskej Grand prix sa nezmyselne odvrátila aj firma, ktorej robila roky imidž v spolunázve Pravda – Televízia – Slovnaft a neskôr len Slovnaft. Ťažko pochopiteľné, ak ide o reklamnú stratégiu. Stačí spomenúť prenosy z podujatia vysielané naživo Eurosportom.

Futbal u nás sype, nech je akokoľvek zlý. V slovenskom podaní vynáša – jednotlivcom. V tom je komerčne skutočne zlatobaňový. Vo svojej slovenskej podstate je však podlý. Dobre sa cezeň perú peniaze, nehovorí sa o ničom inom ako o predaji futbalistov, málo o zmysluplných nákupoch. Ako najhlúpejšie komédie vyznievajú oslavy celkových víťazstiev. Hráči majstrovských výberov, jedno, či šlo o Slovan, Košice, či Inter, robili po ziskoch titulov vláčiky, teatrálne sa šplhali po oploteniach k hŕstkam výrastkov. Na pažiti dvíhali akoby svetové poháre.

SkryťVypnúť reklamu

Atletika na tom nie je z hľadiska záujmu lepšie, ale nevyskakuje. Pravda, bratislavský míting, kým ešte niesol názov Slovnaft, bol výnimkou. Teraz pracuje so smiešnym rozpočtom, ak porovnávame rovnako postavené podujatia. Atlét neláka, ťažko s ním kupčiť. Je „iba“ dobrou reklamou.

Inter zaťal vysoko. Ide za svojím bez ohľadu na protesty štátnych orgánov, mestského magistrátu, svetových atletických celebrít a podstatne väčšej časti verejnosti.

Bohorovne, bez náznaku zaváhania či pochybnosti, že plánovanú rekonštrukciu koncom tohto či začiatkom budúceho roku začne pravdepodobne s nečistými rukami a proti právu. Podstatné je, že má peniaze. Odkiaľ? Inter o sponzoroch a investoroch mlčí ako partizán.

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME

Komerčné články

  1. Leto, ktoré musíš zažiť! - BACHLEDKA Ski & Sun
  2. CTP Slovakia sa blíži k miliónu m² prenajímateľnej plochy
  3. Ako mať skvelých ľudí, keď sa mnohí pozerajú za hranice?
  4. Expertka na profesijný rozvoj: Ľudia nechcú počuť, že bude dobre
  5. Zažite začiatkom mája divadelnú revoltu v Bratislave!
  6. Myslíte si, že plavby nie sú pre vás? Zrejme zmeníte názor
  7. Jeho technológie bežia, keď zlyhá všetko ostatné
  8. Wolt Stars 2025: Najviac cien získali prevádzky v Bratislave
  1. Leto, ktoré musíš zažiť! - BACHLEDKA Ski & Sun
  2. Slovensko oslávi víťazstvo nad fašizmom na letisku v Piešťanoch
  3. CTP Slovakia sa blíži k miliónu m² prenajímateľnej plochy
  4. Zlaté vajcia nemusia byť od Fabergé
  5. V Košiciach otvorili veľkoformátovú lekáreň Super Dr. Max
  6. Ako mať skvelých ľudí, keď sa mnohí pozerajú za hranice?
  7. Ako ročné obdobia menia pachy domácich miláčikov?
  8. Probiotiká nie sú len na trávenie
  1. Myslíte si, že plavby nie sú pre vás? Zrejme zmeníte názor 6 668
  2. Expertka na profesijný rozvoj: Ľudia nechcú počuť, že bude dobre 6 446
  3. Unikátny pôrod tenistky Jany Čepelovej v Kardiocentre AGEL 4 733
  4. V Košiciach otvorili veľkoformátovú lekáreň Super Dr. Max 4 376
  5. CTP Slovakia sa blíži k miliónu m² prenajímateľnej plochy 3 440
  6. Jeho technológie bežia, keď zlyhá všetko ostatné 2 630
  7. Ako mať skvelých ľudí, keď sa mnohí pozerajú za hranice? 1 963
  8. The Last of Us je späť. Oplatilo sa čakať dva roky? 1 214
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťZatvoriť reklamu