Strany chcú zaujať tínedžerov, nie je isté, či sú dosť cool

O mladých voličov bojujú v predvolebnej kampani všetci. Politické strany veria, že poznajú ich túžby a želania. Zaujať tínedžera je však podľa odborníkov oveľa zložitejšie, ako si politici myslia. Na to, aby mali u mladých úspech, totiž nespĺňajú základný

predpoklad – nevedia byť cool (slangový výraz pre super/skvelý).

Podľa prieskumu Inštitútu pre verejné otázky sa tento rok chystá voliť 56 percent z prvovoličov. V súboji o nich zatiaľ vedú tri nové strany: SDKÚ, Smer a ANO. Nedá sa však povedať, že je to zásluhou ich myšlienok a programov.

„Provoliči? Pre nich je politika na poslednom mieste. Povedané ich slovníkom: majú ju na háku,“ hovorí expert na reklamu Martin Knut. „Existuje malá časť vzdelaných mladých ľudí, čo sa zaujímajú o politiku. Tých môžu strany osloviť programom, ale veľká masa je neuchopiteľná. Pre ňu je ten, čo sa zaujíma o politiku, smiešny.“

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

SkryťVypnúť reklamu

Podľa neho rozhoduje imidž. Väčšina mladých prvovoličov sa rozhodne podľa sympatií k lídrom. Preto majú najväčšiu šancu mladí politici – napríklad Fico či Rusko. Nikto zo slovenských politikov však nemá schopnosť, ktorú by mladí ocenili najviac: byť cool. „Keď má politik košeľu a kravatu, tak je pre každého mladého byrokrat,“ povedal Knut.

Politické strany prvovoličom hovoria o sociálnych programoch, o budúcnosti v Európe, o školách bez prijímačiek, o slabom štáte či fungujúcej ekonomike. Podľa reklamného experta Knuta sú to beznádejné a naivné pokusy: „Mladí ľudia majú úplne iné problémy, ako zaujímať sa o to, aké sú drobné rozdiely medzi programami.“ Počúvať bude vždy len zlomok vzdelaných ľudí. MICHAL FRIŠ

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME

Komerčné články

  1. CTP Slovakia sa blíži k miliónu m² prenajímateľnej plochy
  2. Ako mať skvelých ľudí, keď sa mnohí pozerajú za hranice?
  3. Expertka na profesijný rozvoj: Ľudia nechcú počuť, že bude dobre
  4. Zažite začiatkom mája divadelnú revoltu v Bratislave!
  5. Myslíte si, že plavby nie sú pre vás? Zrejme zmeníte názor
  6. Jeho technológie bežia, keď zlyhá všetko ostatné
  7. Wolt Stars 2025: Najviac cien získali prevádzky v Bratislave
  8. The Last of Us je späť. Oplatilo sa čakať dva roky?
  1. Toto je Balkán? Roky prehliadané Albánsko prekvapuje
  2. Leto, ktoré musíš zažiť! - BACHLEDKA Ski & Sun
  3. Slovensko oslávi víťazstvo nad fašizmom na letisku v Piešťanoch
  4. CTP Slovakia sa blíži k miliónu m² prenajímateľnej plochy
  5. Zlaté vajcia nemusia byť od Fabergé
  6. V Košiciach otvorili veľkoformátovú lekáreň Super Dr. Max
  7. Ako mať skvelých ľudí, keď sa mnohí pozerajú za hranice?
  8. Ako ročné obdobia menia pachy domácich miláčikov?
  1. Expertka na profesijný rozvoj: Ľudia nechcú počuť, že bude dobre 7 436
  2. Toto je Balkán? Roky prehliadané Albánsko prekvapuje 6 258
  3. V Košiciach otvorili veľkoformátovú lekáreň Super Dr. Max 5 035
  4. CTP Slovakia sa blíži k miliónu m² prenajímateľnej plochy 4 342
  5. Ako mať skvelých ľudí, keď sa mnohí pozerajú za hranice? 2 697
  6. Myslíte si, že plavby nie sú pre vás? Zrejme zmeníte názor 2 413
  7. Jeho technológie bežia, keď zlyhá všetko ostatné 2 014
  8. Zažite začiatkom mája divadelnú revoltu v Bratislave! 1 776
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťZatvoriť reklamu