V júni na kampaň najviac dala SDKÚ, Smer nesledovali

BRATISLAVA – KDH a SMK nedali na prenájom billboardov a na inzeráty v tlači v júni ani korunu, hovorí prieskum Aliancie na podporu fair play. Najviac investovala do reklamy SDKÚ, aspoň 1,85 milióna. Podľa odhadov ANO investovala do kampane aspoň 1,

BRATISLAVA – KDH a SMK nedali na prenájom billboardov a na inzeráty v tlači v júni ani korunu, hovorí prieskum Aliancie na podporu fair play. Najviac investovala do reklamy SDKÚ, aspoň 1,85 milióna. Podľa odhadov ANO investovala do kampane aspoň 1,68 milióna a tretia v poradí je s miliónom SDA.

Priznať výdavky na propagáciu v predvolebnom období sa zaviazalo osem politických strán (SDKÚ, KDH, SMK, SDĽ, SDA, DS-DU, Smer a ANO). Podľa autorky projektu Zuzany Wienk SDKÚ ani ANO údaje na porovnanie doteraz neposkytli.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

SkryťVypnúť reklamu

Wienk upozornila na zvláštnu pozíciu Smeru. Monitoring spracovali podľa údajov spoločností TN-A Connect a AC Nielsen. Tie monitorovali inzerciu len v hlavných printových médiách a reklamu na billboardoch v šiestich najväčších reklamných spoločnostiach, ktoré vlastnia okolo 9200 plôch. Odhaduje sa, že na Slovensku je do 12-tisíc billboardov. Náklady Smeru vychádzajú minimálne, lebo má plochy od iných firiem.

Výdavky na vonkajšiu reklamu musia politické strany, médiá aj prevádzkovatelia vonkajšej reklamy podľa zákona nahlásiť ministerstvu financií a parlamentu. „Štátna kontrola týchto výdavkov prakticky neexistuje, i keď formálny mechanizmus zákon vytvoril. Zákon je však nepresný, kompetencie ministerstva nejasné,“ povedala Wienk.

(hr)

Výdavky politických strán v júni vo volebnej kampani (billboardy, noviny, časopisy)

SkryťVypnúť reklamu

politická monitoring podľa údajov

strana oficiálna hodnota* reálny odhad** strany

DS 190 230 95 115 neuvádza

KDH 0 0 neuvádza

SNS 384 442 193 888 neuvádza

SDA 1 940 050 1 017 650 1 601 683

SDKÚ 3 610 220 1 851 360 neuvádza

SDĽ 249 000 186 750 168 773

Smer 2 240 150 – 2 356 680

SMK 0 0 -

HZDS 15 000 11 250 neuvádza

ANO 2 444 265 1 677 625 neuvádza

Zdroj: Aliancia na podporu fair play

* oficiálna hodnota – údaje v oficiálnych cenníkových cenách

**reálny odhad – údaje očistené o zľavy bežné na trhu

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME

Komerčné články

  1. Kaufland oslavuje 25 rokov a tvorí pilier slovenskej ekonomiky
  2. Nová možnosť investovania s garantovaným rastom až 6 %
  3. Majiteľka Boxito: Podnikanie zvláda vďaka multifunkčnému vozidlu
  4. Kúsok Slovenska na tanieri: domáce potraviny sú stávka na istotu
  5. Nová hala v Istropolise zaplní chýbajúce miesto na mape kultúry
  6. Koniec nálepkovaniu a predsudkom medzi kolegami u tohto predajcu
  7. Roman Kukumberg ml.: Online hejty vedia bolieť viac ako bodyček
  8. Dobrovoľníci, prihláste sa na Týždeň dobrovoľníctva
  1. Ktoré signály tela predpovedajú mŕtvicu
  2. Kúsok Slovenska na tanieri: domáce potraviny sú stávka na istotu
  3. Nová možnosť investovania s garantovaným rastom až 6 %
  4. Majiteľka Boxito: Podnikanie zvláda vďaka multifunkčnému vozidlu
  5. Jednoduché farebné premeny do bytu aj záhrady
  6. Pokoj, výhľady a dobrá kuchyňa? Vyberáme desať hotelov na Ischii
  7. Zlatý sen vo vzduchu
  8. Sapara a Nagy povzbudzovali malých futbalistov a futbalistky
  1. Ako sa z firmy na výrobu krbov stal líder v robotike? 8 193
  2. Nová hala v Istropolise zaplní chýbajúce miesto na mape kultúry 7 986
  3. Roman Kukumberg ml.: Online hejty vedia bolieť viac ako bodyček 5 842
  4. Pokoj, výhľady a dobrá kuchyňa? Vyberáme desať hotelov na Ischii 4 831
  5. Bývajte v centre Košíc – 18 bytov v boutique residence Huštáky 3 294
  6. Bankroty a miliardové dlhy. Úspešný Trump je ilúzia 2 924
  7. PLANEO otvára v máji 9 predajní. Má to zmysel v dobe digitálu? 2 917
  8. Koniec nálepkovaniu a predsudkom medzi kolegami u tohto predajcu 2 420
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťZatvoriť reklamu