Ako politické strany bojujú o voliča

SDKÚ – Po republike cestuje modrý autobus s lídrami strany, ktorý vždy zastaví tam, kde sa koná väčšia spoločenská či kultúrna akcia – napríklad na letných koncertoch a zábavách. Politici z modrého autobusu sa často zastavujú na kúpaliskách pri jaz

SDKÚ – Po republike cestuje modrý autobus s lídrami strany, ktorý vždy zastaví tam, kde sa koná väčšia spoločenská či kultúrna akcia – napríklad na letných koncertoch a zábavách. Politici z modrého autobusu sa často zastavujú na kúpaliskách pri jazerách a rozprávajú sa s ľuďmi. Mladí v SDKÚ vymysleli knižočky s názvom Modré leto, kde dovolenkujúcim ľuďom ponúkajú napríklad rady, ako sa opaľovať, kam cestovať, kde sa ubytovať.

Predvolebná súťaž SDKÚ: na každom letáku sú tri pojmy z programu strany. Ak nájdete všetkých deväť a zašlete ich, máte šancu vyhrať počítač, dvojtýždňový kurz angličtiny, tričká a šiltovky s logom SDKÚ.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

SkryťVypnúť reklamu

ANO – vyrazila za voličmi s autobusom a moderátormi televízie Markíza: Hospodárovou, Pročkom, Rozborilom, Horváthovou a Marienkovou. ANO s kampaňou začala už v júni, keď sa materiály o strane ocitli v 900-tisíc schránkach domácností. Staršiu generáciu chce osloviť koncertmi Roba Kazíka, mladých diskotékami a karaoke šou. Inzerátom vyhlásila súťaž – každého, kto uzavrie od 15. júna do 15. septembra manželstvo, pošle na adresu strany svadobné oznámenie a svadobnú fotografiu, zaradia ho do žrebovania o cestu okolo sveta. Volebný manažér ANO Jozef Heriban hovorí, že treba potešiť ľudí v čase, ktorý nie je optimistický.

ANO vyhlásila súťaž, kto uzavrie od 15. júna do 15. septembra tohto roku manželstvo, pošle na adresu strany svadobné oznámenie a svadobnú fotografiu, bude zaradený do žrebovania o cestu okolo sveta.

SkryťVypnúť reklamu

Smer – prišiel opakovane so súťažou o zvoliteľné miesto na kandidačnej listine pre študenta, ktorý pošle najlepšiu prácu na jednu zo zadaných tém. Edita Angyalová je na 18. a Róbert Madej na 19. mieste kandidátky strany. Volebný manažér Fedor Flašík tvrdí, že súťaž Smeru je „sofistikovanejšia“ a líši sa od klasických spotrebiteľských súťaží ANO a SDKÚ, ktoré sú „predvolebným zúfalstvom“. Podľa neho takýto typ súťaží je populistický a „mladí to vedia, zoberú ceny a kašlú na to“. Smer na ceste za voličmi využíva špeciálne upravený kamión s pracovňou pre lídrov a pódiom na mítingy.

Smer cestuje za voličmi s kamiónom. Jeho súčasťou je zasadačka a mobilné pódium.

SDA – do kampane vstúpila najmä vďaka mládežníckej organizácii. Tá sa zviditeľnila piktogramami, na ktorých bol marihuanový list či korytnačka súložiaca s vojenskou prilbou a text – Fuck the Army. Kandidáta SDA na poslanca a ministra obrany Jozefa Stanka to však mimoriadne pobúrilo. Vyhlásil, že ide o znevažovanie armády a integračného úsilia. Mladí SDA po kritike text vymenili za slová – Milujme armádu, ale profesionálnu.

SkryťVypnúť reklamu

KDH – stavilo na osobný kontakt s voličmi a vlastné noviny Budúcnosť. Mieni uskutočniť tisícky mítingov. Spolupracuje s viac ako tisíckou dobrovoľníkov. Šéfa strany Pavla Hrušovského na stretnutiach s občanmi na námestiach sprevádza okolo 80 dobrovoľníkov v tričkách KDH. Kresťanskí demokrati zatiaľ billboardy nemajú. Po Slovensku visí len desať mobilných reklamných plácht. Milan Krajniak z volebného štábu povedal, že KDH sa rozhodlo pre pokojnú kampaň. Podľa neho ľudia sú z politiky znechutení a niektoré strany sa preto snažia vzbudiť pozornosť agresívnou kampaňou.

HZDS – Volebný manažér Peter Baco povedal, že ich kampaň „vonia človečinou“. HZDS chodí z domu do domu. „Zaklopeme na dvere a opýtame sa ich, aké majú problémy. Ako si myslia, že ich treba riešiť. Spájame to aj s kampaňou na komunálne voľby.“ Podľa Baca HZDS vie, kde má zaklopať: „Tých ľudí máme identifikovaných, veď nás volia štvrtýkrát tí istí. V každom volebnom okrsku máme svoj klub, aktivistu a dobrovoľníkov. Poznajú v tom okrsku každého.“ Billoardy HZDS sa objavia 1. augusta. Od 1. septembra vraj príde prekvapenie v podobe „živých billboardov“. Baco o nich však nechcel bližšie hovoriť. (sp, miš)

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME

Komerčné články

  1. Leto, ktoré musíš zažiť! - BACHLEDKA Ski & Sun
  2. CTP Slovakia sa blíži k miliónu m² prenajímateľnej plochy
  3. Ako mať skvelých ľudí, keď sa mnohí pozerajú za hranice?
  4. Expertka na profesijný rozvoj: Ľudia nechcú počuť, že bude dobre
  5. Zažite začiatkom mája divadelnú revoltu v Bratislave!
  6. Myslíte si, že plavby nie sú pre vás? Zrejme zmeníte názor
  7. Jeho technológie bežia, keď zlyhá všetko ostatné
  8. Wolt Stars 2025: Najviac cien získali prevádzky v Bratislave
  1. Leto, ktoré musíš zažiť! - BACHLEDKA Ski & Sun
  2. Slovensko oslávi víťazstvo nad fašizmom na letisku v Piešťanoch
  3. CTP Slovakia sa blíži k miliónu m² prenajímateľnej plochy
  4. Zlaté vajcia nemusia byť od Fabergé
  5. V Košiciach otvorili veľkoformátovú lekáreň Super Dr. Max
  6. Ako mať skvelých ľudí, keď sa mnohí pozerajú za hranice?
  7. Ako ročné obdobia menia pachy domácich miláčikov?
  8. Probiotiká nie sú len na trávenie
  1. Myslíte si, že plavby nie sú pre vás? Zrejme zmeníte názor 6 661
  2. Expertka na profesijný rozvoj: Ľudia nechcú počuť, že bude dobre 6 432
  3. Unikátny pôrod tenistky Jany Čepelovej v Kardiocentre AGEL 4 732
  4. V Košiciach otvorili veľkoformátovú lekáreň Super Dr. Max 4 334
  5. CTP Slovakia sa blíži k miliónu m² prenajímateľnej plochy 3 431
  6. Jeho technológie bežia, keď zlyhá všetko ostatné 2 674
  7. Ako mať skvelých ľudí, keď sa mnohí pozerajú za hranice? 1 947
  8. The Last of Us je späť. Oplatilo sa čakať dva roky? 1 248
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťZatvoriť reklamu