SDKÚ – Po republike cestuje modrý autobus s lídrami strany, ktorý vždy zastaví tam, kde sa koná väčšia spoločenská či kultúrna akcia – napríklad na letných koncertoch a zábavách. Politici z modrého autobusu sa často zastavujú na kúpaliskách pri jazerách a rozprávajú sa s ľuďmi. Mladí v SDKÚ vymysleli knižočky s názvom Modré leto, kde dovolenkujúcim ľuďom ponúkajú napríklad rady, ako sa opaľovať, kam cestovať, kde sa ubytovať.
Predvolebná súťaž SDKÚ: na každom letáku sú tri pojmy z programu strany. Ak nájdete všetkých deväť a zašlete ich, máte šancu vyhrať počítač, dvojtýždňový kurz angličtiny, tričká a šiltovky s logom SDKÚ.
ANO – vyrazila za voličmi s autobusom a moderátormi televízie Markíza: Hospodárovou, Pročkom, Rozborilom, Horváthovou a Marienkovou. ANO s kampaňou začala už v júni, keď sa materiály o strane ocitli v 900-tisíc schránkach domácností. Staršiu generáciu chce osloviť koncertmi Roba Kazíka, mladých diskotékami a karaoke šou. Inzerátom vyhlásila súťaž – každého, kto uzavrie od 15. júna do 15. septembra manželstvo, pošle na adresu strany svadobné oznámenie a svadobnú fotografiu, zaradia ho do žrebovania o cestu okolo sveta. Volebný manažér ANO Jozef Heriban hovorí, že treba potešiť ľudí v čase, ktorý nie je optimistický.
ANO vyhlásila súťaž, kto uzavrie od 15. júna do 15. septembra tohto roku manželstvo, pošle na adresu strany svadobné oznámenie a svadobnú fotografiu, bude zaradený do žrebovania o cestu okolo sveta.
Smer – prišiel opakovane so súťažou o zvoliteľné miesto na kandidačnej listine pre študenta, ktorý pošle najlepšiu prácu na jednu zo zadaných tém. Edita Angyalová je na 18. a Róbert Madej na 19. mieste kandidátky strany. Volebný manažér Fedor Flašík tvrdí, že súťaž Smeru je „sofistikovanejšia“ a líši sa od klasických spotrebiteľských súťaží ANO a SDKÚ, ktoré sú „predvolebným zúfalstvom“. Podľa neho takýto typ súťaží je populistický a „mladí to vedia, zoberú ceny a kašlú na to“. Smer na ceste za voličmi využíva špeciálne upravený kamión s pracovňou pre lídrov a pódiom na mítingy.
Smer cestuje za voličmi s kamiónom. Jeho súčasťou je zasadačka a mobilné pódium.
SDA – do kampane vstúpila najmä vďaka mládežníckej organizácii. Tá sa zviditeľnila piktogramami, na ktorých bol marihuanový list či korytnačka súložiaca s vojenskou prilbou a text – Fuck the Army. Kandidáta SDA na poslanca a ministra obrany Jozefa Stanka to však mimoriadne pobúrilo. Vyhlásil, že ide o znevažovanie armády a integračného úsilia. Mladí SDA po kritike text vymenili za slová – Milujme armádu, ale profesionálnu.
KDH – stavilo na osobný kontakt s voličmi a vlastné noviny Budúcnosť. Mieni uskutočniť tisícky mítingov. Spolupracuje s viac ako tisíckou dobrovoľníkov. Šéfa strany Pavla Hrušovského na stretnutiach s občanmi na námestiach sprevádza okolo 80 dobrovoľníkov v tričkách KDH. Kresťanskí demokrati zatiaľ billboardy nemajú. Po Slovensku visí len desať mobilných reklamných plácht. Milan Krajniak z volebného štábu povedal, že KDH sa rozhodlo pre pokojnú kampaň. Podľa neho ľudia sú z politiky znechutení a niektoré strany sa preto snažia vzbudiť pozornosť agresívnou kampaňou.
HZDS – Volebný manažér Peter Baco povedal, že ich kampaň „vonia človečinou“. HZDS chodí z domu do domu. „Zaklopeme na dvere a opýtame sa ich, aké majú problémy. Ako si myslia, že ich treba riešiť. Spájame to aj s kampaňou na komunálne voľby.“ Podľa Baca HZDS vie, kde má zaklopať: „Tých ľudí máme identifikovaných, veď nás volia štvrtýkrát tí istí. V každom volebnom okrsku máme svoj klub, aktivistu a dobrovoľníkov. Poznajú v tom okrsku každého.“ Billoardy HZDS sa objavia 1. augusta. Od 1. septembra vraj príde prekvapenie v podobe „živých billboardov“. Baco o nich však nechcel bližšie hovoriť. (sp, miš)