Najrevolučnejšou novinkou v júnových českých voľbách boli priame telefonáty Václava Klausa do domácností. „Dobrý deň, pri telefóne je Václav Klaus.“ Šéf ODS v minútových príhovoroch varoval pred ľavicovým nebezpečenstvom a vyzval na voľbu občianskych demokratov. Volebný výsledok ale ukázal, že ani tento prvok inšpirovaný prezidentskou kampaňou Georgea Busha nepomohol. ODS pritom najdôraznejšie predstavovala svoj program – koncept dekády. Každý mesiac prišla s jednou témou, tento projekt ale nezaujal.
Víťazná ČSSD stavila na tradičnú zábavu v americkom obale – najala si populárnych umelcov a na svoje mega show párty v krajských mestách volala celé rodiny. Sľuby sociálnych istôt a kritika pravicovej ODS ľudí opäť oslovili, aj keď predchádzajúce štyri roky vládla SDSS.
Analytici však veľmi veľký význam predvolebným kampaniam v Česku neprikladajú – voliči sa podľa nich rozhodujú podľa iných kritérií. Do českého parlamentu sa ešte nikdy nedostala strana, ktorá by sa viac ako o program opierala o marketingové postupy. (mch)