Mečiarovo hnutie stavilo na šou-mítingy s celebritami z filmového a modelingového priemyslu. SDK tiež organizovala mítingy, ale so známymi tvárami z domácej televíznej obrazovky. Šou so zahraničnými osobnosťami však úspech HZDS nepriniesli. Priznal to aj koordinátor volebnej stratégie HZDS Ivan Mjartan. Povedal, že „niektoré kroky verejnosť skôr podráždili, ako inšpirovali. Nebudem ich konkretizovať, pretože občan ich pomenoval sám pri volebných urnách“.
Prieskum Medzinárodného republikánskeho inštitútu spolu s agentúrou Focus ukázal, že pre politické strany boli veľmi atraktívnou skupinou prvovoliči. Išlo približne o 380-tisíc ľudí. Volebná kampaň sa sústredila práve na nich. Bitku o prvovoličov vyhrala SDK. Získala ich až 30 percent, druhá najúspešnejšia bola SDĽ s 18 percentami, len 11 percent prvovoličov získalo HZDS. (sp)