Sony Music / Bonton
Víťazný film tohtoročného Medzinárodného filmového festivalu Karlovy Vary mal cez víkend slovenskú predpremiéru v Trenčíne na Pohode. Petr Zelenka v ňom potvrdil to, čo povedal na Finále Plzeň 2002: „Vnímam film predovšetkým ako hudobný nosič.“ Priaznivci Jaromíra Nohavicu budú asi trochu zaskočení. Myslím si však, že táto tvrdšia verzia jeho muziky v spojení s konečne uznaným Čechomorom mu svedčí. Rockový háv totiž dodal jeho piesňam nečakaný švih a energiu. A Kdo na moje místo II. poteší asi aj priaznivcov heavy metalu. Páči sa mi i živá verzia Komety a ďalšie veci. Talenty Nohavicu a Čechomoru sa nenásobia, no minimálne sčítavajú. Akoby z iného sveta sú tajomná Pukae a Jaza Colemana a Lásko voníš deštěm z repertoáru Black Sabbath, ktorú pred dvadsiatimi rokmi Nohavica otextoval pre Mariu Rottrovú. Jej úlohu pochopíte až po zhliadnutí filmu.
Men in Black II
Sony Music / Bonton
Agenti Jay a Kay sa vrátili do našich kín ako Muži v čiernom. A s nimi i hudba Dannyho Elfmana. Ten tentoraz naplno využil možnosti symfonického orchestra. Výborná je hneď úvodná Worm Lounge #1 (Worms In Black). V Elfmanových melódiách občas akoby zazneli motívy z francúzskych kriminálok sedemdesiatych rokov či inšpirácie hudbou Lalo Schifrina. Niekedy sa objavia Dannyho typické skladateľské postupy, „najelfmanovskejšou“ je však až záverečná Titles Revisited. Zdá sa, že i Danny sa dobre bavil. Na soundtracku k filmu s Willom Smithom nemôže chýbať pieseň v jeho podaní Black Suits Comin‘ (Nod Ya Head), tentoraz pripomínajúca skôr titulnú pieseň z Godzilly než MIB. Falošne spievanú cover verziu hitu I Will Survive, ktorú spieva Tim Blaney ako Frank the Pug, si však asi vychutnám až po zhliadnutí filmu.
Blade II
Monitor / EMI
Soundtrack k pokračovaniu filmu s Wesleym Snipesom je plný známych mien. Zostavovatelia albumu sa snažili skombinovať elektroniku s rapom a hip-hopom. A tak v jednotlivých skladbách spojili svoje sily napríklad Gorillaz a Redman, Moby a Mystikal či Fatboy Slim a Eve. Zatiaľ čo na soundtracku k Spawn spojenie elektroniky a hard rocku fungovalo, tentoraz mám pocit, že bol kladený dôraz skôr na mená než na hudbu. Niekedy znie toto spojenie s dominujúcim hip-hopom dosť násilne. BT, Cypress Hill, Busta Rhymes či Groove Armada majú vo svojom repertoári oveľa lepšie nahrávky. Sú však i výnimky. Najlepšia je kombinácia Massive Attack a Mos Def. Ich I Againts I, je skvelá temná elektronická skladba. Dobrí sú i Paul Oakenfold a Ice Cube v Right Here, Right Now. Škoda, že sa album neuberal viac smerom úvodnej Theme from Blade.
Driven
Curb Records / Warner Music Slovakia
Driven je rocková kapela z Los Angeles. Čakal by som, že zostavovatelia soundtracku k filmu Rennyho Harlina so Sylvestrom Stallonem z prostredia formuly 1 využijú túto zhodu v názve a spolu s Driven budú jazdcov na okruhu poháňať dopredu svojimi kvílivými gitarami v zákrutách a rytmom bicích v rovinkách ďalšie tvrdé kapely. Opak je pravdou. Soundtrack je zmesou rôznych melódií od metalu cez modernú country, pop, funk až po chorály Ery v skladbe Mother. Dominujú však pomalé a až príliš uhladené melódie. Svetlou výnimkou je Green Light Girl od Doylea Bramhalla, ktorá znie ako zmes Hendrixa a kapely Steppenwolf.