
Tiež v tom pláva. FOTO – MILAN GROSS
* A opäť to vrie, ba začína i kypieť z toho nášho politického kotla. Komentármi priam hýria všetky masovokomunikačné prostriedky. Píše sa a hovorí sa skutočne o všetkom, vieme i to, čo by sme my občania azda ani nemali a nemuseli vedieť a poznať. Áno, veď sa nám už pomaly začína zvolebnievať.
ALEXANDER PODBEHLÝ, Bratislava
* Nevážené Slovenské telekomunikácie, musím takýmto spôsobom začať svoj list, ktorý reaguje na opätovné „milé“ prekvapenie pre svojich klientov v podobe ďalšieho nezmyselného zdraženia služieb.
Ak by mi podriadený pracovník predložil podobne nezmyselný projekt úpravy cien, dostal by okamžitú výpoveď. Prečo? Koho chcete oklamať? Verejnosť alebo seba? Impulz 2 minúty stojí 2,50 Sk – klamete menej pozorných údajným zlacnením na 1,50 Sk, avšak skracujete impulz na 1 minútu. Prepáčte, aj somár si zráta, že ho dve minúty budú stáť 3 koruny, tak načo ten trik? Keďže podľa zákona o informáciách mám slobodný prístup aj k vašim čarovným výpočtom cien, žiadam vás, aby ste v čo najkratšom čase, a to do platnosti nového cenníka služieb zverejnili, ako sa vaše cenové oddelenie dopracovalo k novým, vyšším cenám.
FRANTIŠEK SCHUSTER, Nitra
* Prirodzeným šťastím človeka je žiť v pokoji, mať stálu robotu a za získané peniaze sa starať o živobytie svojej rodiny. Túžba po šťastí je hlboko zakorenená v bytosti človeka. Pravda, predstava šťastného života je veľmi rozmanitá. U jedného je to maximum dosiahnuteľného hmotného blahobytu. U druhého je to zasa neobmedzené, nehatené užívanie momentálnych príjemností, u iného zasa onen neopísateľný opar slávy a moci na prestoloch a u ďalšieho zasa opačne – nezávislá samota. Bez humanitného zamerania, sociálneho cítenia je každá cesta človeka tŕnistá. Škodiť človekovi znamená stratiť tvár človeka, ktorého Boh stvoril na svoju podobu.
JÁN RATKOVSKÝ, Pliešovce
* Za vznik a vývoj civilizácie vďačíme výchove a vzdelávaniu. V demokratickej spoločnosti je školstvo – spolu s rodinou, tlačou, cirkvami a ďalšími združeniami kultúrneho a umeleckého života – súčasťou slobodného a pluralistického morálno-kultúrneho systému. Jeho poslaním je šírenie poznania a slobodná výmena myšlienok a informácií. Základou úlohou slobodného školského systému je pestovanie tvorivosti, múdrosti a cnosti. Slovenské školstvo sa za desaťročie spoločenskej transformácie na pluralitnú demokraciu s otvorenou trhovou ekonomikou nestalo racionálno-etickým generátorom vývoja spoločnosti, neudiala sa v ňom systémová reforma a funguje len zotrvačnosťou svojej podstaty. Školský systém, aj keď sa už neviaže na žiadnu ideológiu, je v praxi pod silným vplyvom politického systému, v nedostatočnej miere reflektuje potreby demokratickej spoločnosti v oblasti výchovy a vzdelávania a ignoruje zásady trhovej ekonomiky. Učitelia živoria na periférii spoločnosti a rodičia naďalej považujú školu za povinnú bezplatnú úschovňu svojich detí.
Mgr. LADISLAV MARKOVIČ, Lipová