Pokuty dostala len STV. Prvú polmiliónovú za skrytú reklamu na cestovnú kanceláriu Kartágo a Coala Tours. „Pokutu sme udelili aj vzhľadom na to, že od účinnosti nového zákona od októbra 2000 STV porušila ustanovenia zákona o skrytej reklame až 15-krát,“ povedala podpredsedníčka rady Mária Hradiská.
Za zlé označenie sponzora vKrížom-krážom zaplatí STV stotisíc, išlo už o piate porušenie zákona. Posledných stotisíc je za porušenie zákona v prípade sponzorstva, keď Hankin mode Kežmarok bol sponzorom Krížom-krážom a zároveň bol tento módny salón prezentovaný v relácii, čo zákon nepovoľuje.
Hradiská zdôraznila, že práve na tieto druhy porušení zákona Slovenskú televíziu rada neustále upozorňuje, no k nápravám nedochádza.
Licenčná rada zverejnila aj výsledky monitoringu spravodajských relácií zo začiatku júna. Hovorí, že k žiadnemu výraznému porušeniu zákona nedošlo, na rozdiel od predchádzajúceho monitoringu, keď Joj a Markízu kritizovala za komentatívne spravodajstvo a Markízu aj za spravodajstvo o ANO. „Hoci isté problémy v Markíze pretrvávajú,“ povedala Hradiská.
Členovia rady sa zhodli, že pravidelné monitoringy majú na televízie dobrý vplyv. „Vysielatelia si dávajú viac pozor,“ povedal predseda rady Peter Kováč.
Pred voľbami monitoringy zintenzívnia. Pod „dohľadom rady“ bude spravodajstvo STV, Markízy, Joj a TA3, ako aj rádií: SRo, Twistu, Okey, Rádia Hviezda a Expres. (hr)