BRATISLAVA – Orange mal včera problémy so sieťou a ľudia nemohli telefonovať najmä v ranných hodinách, niekde aj neskôr. Displeje mobilov hlásili Chybná karta SIM. Chybu však urobil operátor.
Asi prvý, kto volal na zákaznícku linku Orange, bol technik Fun Rádia Daniel Valuch, známy skôr ako Balu. „O pol štvrtej ráno mi odišiel telefón, nemal som sieť,“ hovorí. Zavolal na horúcu linku, kde ešte vôbec nevedeli, že sa niečo deje, a už vôbec nie, ako to riešiť. „Poradili mi osvedčený recept, aby som vypol telefón a znovu zapol. To som skúšal aj sám. Znova som sa dostal do siete asi po hodine a pol.“
Zákazníkov, ktorí občas meškajú so zaplatením, operátor nepríjemne zaskočil. „Myslel som si, že ma už odpojili bez upozornenia,“ povedal jeden zo zákazníkov Orange.
Hovorca operátora Peter Tóth povedal, že problémy spôsobil presun databáz v rámci siete a na vine bola technika alebo technici. „Na druhej strane je to konkrétny dôkaz, že pracujeme na posilnení kapacity siete,“ povedal. Aká je pravdepodobnosť, že sa tieto problémy zopakujú, nevedel.
Autor: tom