Ako hodnotíte fakt, že Pavol Rusko na kampaň svojej strany využíva ľudí, ktorých de facto zamestnáva?
„Nijako sa to nevymyká z línie, s ktorou Rusko pri prezentovaní svojej strany a oslovovaní voličov začal už od jej vzniku. Možnosti, ktoré mu ‘mocná čarodejka Markíza‘ ponúka, využíva s blížiacim sa dátumom volieb stále jasnejšie, bez ohľadu na prípadnú kritiku či sankcie.“
Ako vplýva prítomnosť týchto „hviezd“ na rozhodovanie voliča?
„Kampaň známych tvárí stranu zviditeľní a vo vnímaní ľudí môže politiku ‘odľahčiť‘, prepožičať jej tvár bezstarostnej estrády namiesto seriózneho programu. Príťažlivo to pôsobí najmä dnes, keď je znechutenie politikou a politikmi mimoriadne rozšírené. Stratégovia volebnej kampane ANO s týmto efektom určite kalkulovali. Navyše, percento nerozhodnutých voličov je stále vysoké, rovnako ako percento tých, čo nie sú o svojej voľbe presvedčení jednoznačne a pod dojmom chvíľkovej emócie či sympatickej známej tváre sa môžu na poslednú chvíľu rozhodnúť inak. Na druhej strane prítomnosť ‘hviezd‘ v kampani 1998, napríklad Dvorského na kandidátke SOP, nebola čarovným prútikom, ktorý automaticky prináša hlasy voličov.“ (hr)