Doručenie tovaru je hlavnou slabinou internetového obchodu

Skoro 40 percent nákupov prostredníctvom internetu sa nepodarilo zrealizovať. Vyplýva to zo štúdie, ktorú v minulom roku vypracovala poradenská spoločnosť Accenture, prednedávnom ešte pôsobiaca pod názvom Andersen Consulting. Podľa tejto štúdie, ktorá ...

Skoro 40 percent nákupov prostredníctvom internetu sa nepodarilo zrealizovať. Vyplýva to zo štúdie, ktorú v minulom roku vypracovala poradenská spoločnosť Accenture, prednedávnom ešte pôsobiaca pod názvom Andersen Consulting. Podľa tejto štúdie, ktorá bola vykonaná v šiestich najväčších ekonomikách Európy na stránkach 162 internetových predajcov, spoľahlivosť realizácie služieb patrí medzi hlavné slabiny internetového maloobchodu.

Z nezrealizovaných dodávok jedna tretina sa neuskutočnila pre technické a procedurálne problémy. V ostatných prípadoch nebol problém v zadaní objednávky, ale v nedodaní tovaru, pričom vo viac ako polovici z nich zlyhal internetový obchodník. V neprospech internetových predajcov hovorí aj skutočnosť, že prieskum sa uskutočnil v období, keď je maloobchodný trh relatívne pokojný.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

SkryťVypnúť reklamu

Aj keď zákazník svoj tovar nakoniec dostal, vo veľkom množstve prípadov si musel počkať aj niekoľko týždňov. Kým 28 percent preverovaných internetových obchodov uvádzalo na svojich stránkach predpokladaný termín dodania tovaru, len polovici z nich sa to podarilo naozaj dodržať. Do piatich dní od očakávaného termínu dodávky sa podarilo doručiť len každú piatu objednávku. Skoro 60 percent objednávok, pri ktorých nebol uvedený predpokladaný termín doručenia, nikdy nedoručili, tvrdí Accenture.

Ďalším zistením prieskumu bolo, že lehota dodania v jednotlivých skupinách produktov bola tiež výrazne odlišná. Kým tri štvrtiny darčekových predmetov boli dodané do týždňa, v rovnakom čase sa podarilo obchodníkom doručiť len necelú štvrtinu objednanej elektroniky. Vo väčšine prípadov sa ukázalo, že elektronické produkty neboli na sklade.

SkryťVypnúť reklamu

„Problémy, ktoré trápili on-line nakupovanie v USA minulý rok, trápia tento rok Európu,“ povedal Robert Mann zo spoločnosti Accenture. Štúdia totiž ukázala, že Európa zaostáva za Spojenými štátmi vo vývoji on-line nákupov konečných spotrebiteľov o jeden rok, keďže podobný prieskum s podobnými výsledkami sa uskutočnil v roku 1999 aj v Amerike.

GABRIEL KÁDASI

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME

Komerčné články

  1. CTP Slovakia sa blíži k miliónu m² prenajímateľnej plochy
  2. Ako mať skvelých ľudí, keď sa mnohí pozerajú za hranice?
  3. Expertka na profesijný rozvoj: Ľudia nechcú počuť, že bude dobre
  4. Zažite začiatkom mája divadelnú revoltu v Bratislave!
  5. Myslíte si, že plavby nie sú pre vás? Zrejme zmeníte názor
  6. Jeho technológie bežia, keď zlyhá všetko ostatné
  7. Wolt Stars 2025: Najviac cien získali prevádzky v Bratislave
  8. The Last of Us je späť. Oplatilo sa čakať dva roky?
  1. Leto, ktoré musíš zažiť! - BACHLEDKA Ski & Sun
  2. Slovensko oslávi víťazstvo nad fašizmom na letisku v Piešťanoch
  3. CTP Slovakia sa blíži k miliónu m² prenajímateľnej plochy
  4. Zlaté vajcia nemusia byť od Fabergé
  5. V Košiciach otvorili veľkoformátovú lekáreň Super Dr. Max
  6. Ako mať skvelých ľudí, keď sa mnohí pozerajú za hranice?
  7. Ako ročné obdobia menia pachy domácich miláčikov?
  8. Probiotiká nie sú len na trávenie
  1. Myslíte si, že plavby nie sú pre vás? Zrejme zmeníte názor 6 743
  2. Expertka na profesijný rozvoj: Ľudia nechcú počuť, že bude dobre 6 557
  3. Unikátny pôrod tenistky Jany Čepelovej v Kardiocentre AGEL 4 736
  4. V Košiciach otvorili veľkoformátovú lekáreň Super Dr. Max 4 576
  5. CTP Slovakia sa blíži k miliónu m² prenajímateľnej plochy 3 562
  6. Jeho technológie bežia, keď zlyhá všetko ostatné 2 394
  7. Ako mať skvelých ľudí, keď sa mnohí pozerajú za hranice? 2 089
  8. Zažite začiatkom mája divadelnú revoltu v Bratislave! 1 222
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťZatvoriť reklamu