Sobota, 16. január, 2021 | Meniny má KristínaKrížovkyKrížovky

Doručenie tovaru je hlavnou slabinou internetového obchodu

Skoro 40 percent nákupov prostredníctvom internetu sa nepodarilo zrealizovať. Vyplýva to zo štúdie, ktorú v minulom roku vypracovala poradenská spoločnosť Accenture, prednedávnom ešte pôsobiaca pod názvom Andersen Consulting. Podľa tejto štúdie, ktorá ...

Skoro 40 percent nákupov prostredníctvom internetu sa nepodarilo zrealizovať. Vyplýva to zo štúdie, ktorú v minulom roku vypracovala poradenská spoločnosť Accenture, prednedávnom ešte pôsobiaca pod názvom Andersen Consulting. Podľa tejto štúdie, ktorá bola vykonaná v šiestich najväčších ekonomikách Európy na stránkach 162 internetových predajcov, spoľahlivosť realizácie služieb patrí medzi hlavné slabiny internetového maloobchodu.

Z nezrealizovaných dodávok jedna tretina sa neuskutočnila pre technické a procedurálne problémy. V ostatných prípadoch nebol problém v zadaní objednávky, ale v nedodaní tovaru, pričom vo viac ako polovici z nich zlyhal internetový obchodník. V neprospech internetových predajcov hovorí aj skutočnosť, že prieskum sa uskutočnil v období, keď je maloobchodný trh relatívne pokojný.

Skryť Vypnúť reklamu

Aj keď zákazník svoj tovar nakoniec dostal, vo veľkom množstve prípadov si musel počkať aj niekoľko týždňov. Kým 28 percent preverovaných internetových obchodov uvádzalo na svojich stránkach predpokladaný termín dodania tovaru, len polovici z nich sa to podarilo naozaj dodržať. Do piatich dní od očakávaného termínu dodávky sa podarilo doručiť len každú piatu objednávku. Skoro 60 percent objednávok, pri ktorých nebol uvedený predpokladaný termín doručenia, nikdy nedoručili, tvrdí Accenture.

Ďalším zistením prieskumu bolo, že lehota dodania v jednotlivých skupinách produktov bola tiež výrazne odlišná. Kým tri štvrtiny darčekových predmetov boli dodané do týždňa, v rovnakom čase sa podarilo obchodníkom doručiť len necelú štvrtinu objednanej elektroniky. Vo väčšine prípadov sa ukázalo, že elektronické produkty neboli na sklade.

Skryť Vypnúť reklamu

„Problémy, ktoré trápili on-line nakupovanie v USA minulý rok, trápia tento rok Európu,“ povedal Robert Mann zo spoločnosti Accenture. Štúdia totiž ukázala, že Európa zaostáva za Spojenými štátmi vo vývoji on-line nákupov konečných spotrebiteľov o jeden rok, keďže podobný prieskum s podobnými výsledkami sa uskutočnil v roku 1999 aj v Amerike.

GABRIEL KÁDASI

Skryť Vypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME

Inzercia - Tlačové správy

  1. Nakupujete online? Toto potrebujete vedieť
  2. SME.sk zaznamenalo rekordný nárast záujmu čitateľov
  3. Sedem najznámejších pyramíd v Mexiku
  4. Zima v koži atopika: aká je starostlivosť o pokožku s ekzémom?
  5. Zákazníkov čoraz častejšie zaujíma pôvod výrobkov, ktoré kupujú
  6. 10 vecí, pre ktoré sa oplatí navštíviť Dominikánsku republiku
  7. Už iba dnes si môžete predplatiť SME.sk na rok len za 28 eur
  8. Historická revue: Kam sa podeli Kumáni, Valasi a iné etniká?
  9. Wellness trendy, rozhovory a rady pre lepšie zdravie
  10. Oktagon 20: Pikantné súboje prinesú aj zápas o titul!
  1. Fokus očná optika sa stala exkluzívnym partnerom značky Nikon
  2. Turizmus za účelom estetickej chirurgie v čase pandémie
  3. Sedem najznámejších pyramíd v Mexiku
  4. SME.sk zaznamenalo rekordný nárast záujmu čitateľov
  5. Akčný výpredaj v PLANEO Elektro – to sú ceny nižšie až o 60 %!
  6. Zima v koži atopika: aká je starostlivosť o pokožku s ekzémom?
  7. Ohlúpli sme počas Covid roka?
  8. Zákazníkov čoraz častejšie zaujíma pôvod výrobkov, ktoré kupujú
  9. TOMRA víta kľúčový krok k spusteniu systému zálohovania
  10. Slovaktual umožní všetkým zamestnancom bezplatné testovanie
  1. Už iba dnes si môžete predplatiť SME.sk na rok len za 28 eur 19 986
  2. 10 vecí, pre ktoré sa oplatí navštíviť Dominikánsku republiku 13 833
  3. Historická revue: Kam sa podeli Kumáni, Valasi a iné etniká? 10 972
  4. Ekologická móda? Slovenská firma dokazuje, že to ide 8 166
  5. Wellness trendy, rozhovory a rady pre lepšie zdravie 8 085
  6. Kuba si turistov omotá okolo prsta. Miesta, ktoré musíte vidieť 7 456
  7. Riaditeľ VÚB: Udržateľnosť chceme vsadiť do DNA nášho podnikania 6 646
  8. Produkujeme viac odpadu, kompostujeme len tretinu 6 617
  9. Kvalitnej hydiny je na pultoch stále menej. Čo vlastne kupujeme? 6 607
  10. Nakupujete online? Toto potrebujete vedieť 5 216
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu