BRATISLAVA – Mobilný telefón si na Slovensku ešte stále plánuje kúpiť takmer 26 percent Slovákov vo veku od 15 do 79 rokov. Číslo zahŕňa nielen ľudí, ktorí si chcú mobil kúpiť v najbližšom období, ale aj tých, ktorí ešte o čase kúpy nie sú rozhodnutí.
Vyplýva to z prieskumu, ktorý koncom minulého roka pre spoločnosť EuroTel vypracovala agentúra GFK Slovakia. Z prieskumu tiež vyplynulo, že služby mobilných operátorov v súčasnosti využívajú ľudia takmer všetkých vekových kategórií, pričom najviac používateľov spadá do mladej až stredne mladej generácie.
Podľa generálneho riaditeľa EuroTelu Jozefa Barta by mal byť dopyt po mobilných telefónoch v tomto roku porovnateľný s minulým rokom alebo mierne vyšší. Mobily by tak ku koncu roka malo používať takmer 30 percent obyvateľov. Teraz je to približne 20 percent.
Príčinou rastúceho záujmu o mobilnú komunikáciu je ponuka služieb predplatených kariet, pri ktorých zákazníci nie sú viazaní žiadnou zmluvou a pravidelným platením. Výhody predplatených kariet výrazne zmenili preferencie záujemcov o mobil. Barta: „Oproti začiatku minulého roka sa situácia výrazne zmenila, dnes sa okolo 70 percent záujemcov o mobilný telefón orientuje na služby predplatených kariet.“
Tento trend potvrdzuje aj fakt, že z celkového počtu aktívnych zákazníkov EuroTelu, ktorý začiatkom januára prekročil hranicu 500-tisíc, využíva služby predplatených kariet až 300-tisíc zákazníkov.“
V priebehu roka 2000 spoločnosť dosiahla vyše 80-percentný nárast počtu aktívnych zákazníkov, čo znamená, že za jediný rok získala viac zákazníkov ako počas celého doterajšieho pôsobenia od roku 1991.
Podiel EuroTelu na slovenskom trhu v minulom roku vzrástol o päť percent, pričom rovnaký rast chce operátor dosiahnuť aj v tomto roku. Sieť EuroTel NMT ku koncu roka 2000 pokrývala 95 percent a sieť EuroTel GSM 98 percent obyvateľstva.
TOMÁŠ KURTANSKÝ