BANSKÁ BYSTRICA – Už niekoľko sezón spolupracuje slovenský reprezentant vo vodnom motorizme Marián Jung (AŠK Dukla B. Bystrica) pri stavbe lodí s Rakúšanom Oliverom Lucasom. Na tohtoročné majstrovstvá sveta v kategórii OSY 400 do estónskeho Tartu odchádzali s jediným cieľom – získať titul.
,,V Dukle mi dali za úlohu vybojovať medailu, doniesol som striebro, ale osobné ambície som mal vyššie,“ povedal zverenec trénera Jána Miškoviča, ktorý už vlastní titul majstra sveta z roku 1998 vo Veľkej Británii. Rodák z Malaciek oslávil v marci 28. narodeniny, ale jeho zbierka medailí je bohatá – okrem zlata z MS má už teraz spolu tri striebra a bronz a kompletnú kolekciu z ME.
Marián v Tarte prvýkrát vyhral na MS meraný tréning a po víťazstve v prvej jazde bol na najlepšej ceste za svojím cieľom. ,,O titule sa rozhodlo v druhej jazde. S Lucasom sme sa bili o prvé miesto – na vode nepoznáme brata, no Oliver minul bójku a ja som do nej narazil.“ V tretej jazde skončil druhý za neskorším šampiónom Craigom Spellerom z V. Británie a záverečnú štvrtú nedokončil, keď urobil na trati hodiny a potom mal problém s prídavným kormidlom.
Napriek starosti s kormidlom nemôže na loď nájsť krivé slovo. ,,Moja ‘lucaska‘, ako ju prezývame, je celá z karbonkevlaru a veľmi bezpečná. Veď podľa nej spresnili bezpečnostné predpisy pre všetky lode v našej kategórii. So stavbou som začal sám, ale záverečné slovo patrilo Lucasovmu bratovi, ktorý je inžinierom v Lufthanse a podieľa sa na výrobe lietadiel jumbo. Dá sa povedať, že sme o krok pred konkurenciou,“ dodal M. Jung. ,,Škoda, že súčasný trend smeruje k výberu úzkych tratí, na ktorých sa ťažko vchádza do ostrých zákrut vo veľkých rýchlostiach. Treba ísť na pol plynu a jazdci strácajú rytmus,“ dodal J. Miškovič.
Mariána čakajú v tomto roku v júli ešte majstrovstvá USA a v septembri európsky šampionát v nemeckom Duisburgu, tiež na úzkej trati veslárskeho štadióna. ,,Budúci rok máme v pláne zúčastniť sa na dvadsaťštyrihodinovke vo francúzskom Rouene v F3 alebo F2. Všetko sa rozhodne po rokovaniach s Bobom Wartingerom, testovacím pilotom špičkových motorov Mercury,“ zakončil plány M. Jung.
(mig)