Hoci u nás budú voľby o tri mesiace a v Čechách už o pár dní, naše cesty sú už dnes lemované stovkami billboardov politických strán. Na diaľnici Brno - Praha si však vodiči blížiace sa české voľby veľmi neuvedomujú. Predvolebných billboardov je popri nej málo - stavili na ne iba najväčší politickí rivali.
Šéf sociálnych demokratov Vladimír Špidla jednoducho vyzýva: Rozhodnite, predseda ODS Václav Klaus zas hlása: V ústrety novému osudu.
Inak vyzerá cesta z Popradu do Bratislavy. Na vodičov i voličov sa vytrvalo usmievajú predstavitelia všemožných politických strán. Najčastejšie stoja naproti autobusovým zastávkam či na výpadovkách, aby ich mohlo zachytiť čo najviac párov očí. Čím je obec či mesto väčšie, tým je vyobrazení viac. V Banskej Bystrici sú vedľa seba rozostavané hotové koalície - billboard Smeru vedľa plochy ANO a SDKÚ.
Naopak dediniek sa billboardová predvolebná kampaň dotkla len nepatrne. Plagáty sú len v tých, cez ktoré vedie dôležitá komunikácia.
Ako prvé začali billboardovú kampaň Smer, SDKÚ a ANO, postupne sa k nim však pridávajú aj ďalšie. Zatiaľ však len jedna strana zverejnila presnú sumu, ktorú za svoju propagáciu zaplatila. „Máme prenajatých tristo billboardov. Prenájom reklamných plôch nás za jún stojí 1,3 milióna korún. Vytlačenie plagátov stálo 106-tisíc korún,“ povedal hovorca Sociálnodemokratickej alternatívy Juraj Draxler.
Pomerne otvorená je aj SNS. „Naša strana má od 100 do 150 billboardov a cena od návrhu, cez vytlačenie až po nalepenie je osem- až deväťtisíc korún,“ povedal hovorca strany. (hr, rf, tasr)