Najlepšou reklamou sú spokojní turisti

BRATISLAVA - Niet lepšej reklamy pre krajinu ako chvála turistov, ktorí ju navštívili. Dobre spropagovaná krajina, ktorá vie využiť cestovný ruch, zarába nielen na poskytovaní služieb, ale aj na dobrom imidži.

S propagáciou našej krajiny je to však slabé. „Raz som dostala pozvánku na tlačovú konferenciu o slovenských termálnych kúpeľoch. Nechcem byť nezdvorilá, ale bolo to veľmi neprofesionálne. Organizátorom nefungoval diaprojektor, snažili sa ho opraviť, potom chvíľu zase fungoval, a zase sa pokazil. Tlačovka trvala takmer hodinu, za ten čas stále len rozprávali nejakí ľudia o tom, že je tu šesť dobrých hotelov s termálnou vodou. Z toho článok nenapíšem. Ľudia nepotrebujú si prečítať, že v týchto šiestich hoteloch sú pekné izby, to pokladajú za samozrejmé. Chcú si vždy prečítať niečo aj o krajine, kultúre, súčasnej situácii, získať širší obraz. Takto sa dnes už prezentácie krajín nerobia,“ hovorí novinárka Cornelia Brucknerová z Mníchova, ktorá sa špecializuje na reportáže o turistických destináciách pre magazín vydávaný vplyvným Všeobecným nemeckým automobilovým klubom - ADAC.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

SkryťVypnúť reklamu

Turizmus ako možnosť propagácie nevyužila žiadna doterajšia vláda. Z roka na rok sa do neho investovalo menej. Zlom nastal až vlani.

Susedné štáty nielenže dávali na reklamu v prepočte o stovky miliónov korún viac, ale dávno si systematicky tvoria aj turistické zázemie v cudzine. Kým Slovensko má za hranicami len jedno turistické zastúpenie v Prahe, Česi ich majú trinásť (aj v USA a Japonsku), Maďari 20, Poliaci 11, Rumuni podobne, Rakúšania dokonca vyše 30.

Riaditeľka Slovenskej agentúry pre cestovný ruch Ivana Magátová už niekoľko rokov rezignovane vyhlasuje, že rozpočet agentúry je trvalo poddimenzovaný. Pohybuje sa okolo 40 miliónov korún ročne, čo je na hranici, pod ktorou propagácia prestáva mať význam a mení sa na vyhadzovanie peňazí. „Na konkurenčnom trhu medzinárodného cestovného ruchu je nevyhnutné zvýšiť rozpočet agentúry na minimálne 80 miliónov.“

SkryťVypnúť reklamu

Nové turistické zastúpenia agentúry vzniknú ešte do konca roka v Moskve, Paríži a Viedni. Pred troma týždňami to schválila porada vedenia ministerstva hospodárstva. Ku koncu roka majú nasledovať ďalšie vo Varšave, v Budapešti a Amsterdame. Ľudia, ktorí tam budú pracovať (ráta sa zatiaľ na každé s jedným pracovníkom), vzídu z výberových konaní posudzovaných komisiou ministerstva. Zastúpenia budú pracovať oddelene od našich ambasád, aby sa ich chod plne prispôsobil potrebám turizmu, a nie otváracím hodinám štátnych úradovní.

(ru)

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME

Komerčné články

  1. CTP Slovakia sa blíži k miliónu m² prenajímateľnej plochy
  2. Ako mať skvelých ľudí, keď sa mnohí pozerajú za hranice?
  3. Expertka na profesijný rozvoj: Ľudia nechcú počuť, že bude dobre
  4. Zažite začiatkom mája divadelnú revoltu v Bratislave!
  5. Myslíte si, že plavby nie sú pre vás? Zrejme zmeníte názor
  6. Jeho technológie bežia, keď zlyhá všetko ostatné
  7. Wolt Stars 2025: Najviac cien získali prevádzky v Bratislave
  8. The Last of Us je späť. Oplatilo sa čakať dva roky?
  1. Leto, ktoré musíš zažiť! - BACHLEDKA Ski & Sun
  2. Slovensko oslávi víťazstvo nad fašizmom na letisku v Piešťanoch
  3. CTP Slovakia sa blíži k miliónu m² prenajímateľnej plochy
  4. Zlaté vajcia nemusia byť od Fabergé
  5. V Košiciach otvorili veľkoformátovú lekáreň Super Dr. Max
  6. Ako mať skvelých ľudí, keď sa mnohí pozerajú za hranice?
  7. Ako ročné obdobia menia pachy domácich miláčikov?
  8. Probiotiká nie sú len na trávenie
  1. Myslíte si, že plavby nie sú pre vás? Zrejme zmeníte názor 6 727
  2. Expertka na profesijný rozvoj: Ľudia nechcú počuť, že bude dobre 6 533
  3. Unikátny pôrod tenistky Jany Čepelovej v Kardiocentre AGEL 4 734
  4. V Košiciach otvorili veľkoformátovú lekáreň Super Dr. Max 4 538
  5. CTP Slovakia sa blíži k miliónu m² prenajímateľnej plochy 3 527
  6. Jeho technológie bežia, keď zlyhá všetko ostatné 2 459
  7. Ako mať skvelých ľudí, keď sa mnohí pozerajú za hranice? 2 044
  8. Zažite začiatkom mája divadelnú revoltu v Bratislave! 1 203
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťZatvoriť reklamu