Miglieriniovci ako jedni z prvých protestovali proti neoprávnenému zvyšovaniu cien. Vo februári najprv požiadali UPC, aby im vrátila to, čo jej zaplatili navyše vlani. Keď sa k tomu firma nemala, odrátali si preplatok sami. Claudia Miglierini to pokladala za zákaznícku povinnosť. „Telekomunikačný úrad predsa vydal právoplatné rozhodnutie, že UPC zvýšila ceny nad rámec regulácie. Zákony platia!“
Ukázalo sa, že nie pre všetkých. UPC po korešpondenčnej výmene názorov s Miglieriniovcami 22. apríla písomne pohrozila, že ich odpojí.
Odpojila ich v druhom májovom týždni. Pani Miglierini však zhodou okolností deň predtým zaplatila na ďalší štvrťrok. Jej pohľadávka voči UPC sa teda ešte zvýšila. „Listom sme UPC vyzvali vrátiť nielen neoprávnene vybrané peniaze, ale aj úroky. Na tie máme podľa zákona plné právo. Vyčíslili sme im presnú sumu,“ hovorí pani Miglierini. Sama je ochotná prijať ako prejav dobrej vôle, ak ju UPC bezplatne pripojí naspäť.
V budúcnosti Miglieriniovci so službami tejto káblovky nerátajú. Oprášili malý televízor s anténou. „Máme štyri kanály a zatiaľ nám to stačí. Radšej sa uspokojíme s týmto, ako by sme mali byť zákazníkmi spoločnosti, ktorá ignoruje zákony tejto krajiny aj dohodu so svojím zmluvným partnerom. Akým právom nás sankcionuje niekto, kto nám dlhuje peniaze?“ Pani Miglierini je odhodlaná domáhať sa práva aj na súde.