Budúcnosť brazílskej hudby?

Zuco 103: Tales Of High Fever, Ziriguiboom * Crammed Discs * Distribúcia Wegart

Brazílska hudba strihnutá džezom sa výborne skamarátila s elektronikou. Je to logické, bossa nova má groove, a zároveň priestor dýcha. Keby mali Astrud Gilberto a Stan Getz alebo Gilberto Gil k dispozícii počítače, pravdepodobne by ich použili tak, ako ich použil producent Suba na skvelom albume Bebel Gilberto Tanto Tempo. O nástupe štýlu neobossa (neo-tropicalismo) sa v poslednom čase dosť hovorí. Tieto fúzie sa ukazujú životaschopné a príťažlivé aj pre ľudí, ktorí práve nepatria k pravidelným návštevníkom parties rôzneho druhu a namiesto relaxu v chill-outoch si doma dožičia archaický džez.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

SkryťVypnúť reklamu

Kapela Zuco 103 sa dala dokopy na konzervatóriu v Rotterdame a tvorí ju holandský bubeník a programátor Stefan Kruger, nemecký klávesista Stefan Schmid a brazílska speváčka Lilian Vieira. Ich debut Outro Lado bol vcelku úspešný a unisono chválený. Druhý album má opäť šarmantný sound, ktorý ovplyvňuje všetko, čo páni počúvajú. Všetko zastrešuje podmanivá speváčka, ktorá svojím pohyblivým a tvárnym hlasom dokáže vydolovať z každej skladby, čo sa dá a zároveň dodáva výsledku dominujúci brazílsky idióm: Od zádumčivých, nostalgických alebo „voľne položených“ a usmievavých bossa-nálad až po pravý „odvaz“ s patričnou strmhlavou vokálnou bravúrou.

Tento hlas je naozaj jeden z najpresvedčivejších. Lilian Vieira však bude osobnosť, až keď sa dopracuje k svojskému výrazu, identifikovateľnému po prvej slohe. Album sa začína presvedčivo, postupne však človek trochu zrozpačitieva. Niektoré miesta, napriek neodškriepiteľnému muzikantskému kumštu a talentu na melódie a groovy, už dôverne poznáme z cédečok iných muzikantov. Pri počúvaní (pokiaľ to robíme sústredene a nie na pozadí) asi od polovice strácame pozornosť. Tiež by som určite uplatnil selekciu a tri-štyri skladby neľútostne vyhodil, bolo by to lepšie.

SkryťVypnúť reklamu

O kapele sa hovorí, že patrí medzi najväčšie nádeje v žánri. Zatiaľ o tom nepresvedčila. Byť nádejou znamená mať inovátorský potenciál, charizmu. Zatiaľ je to len príjemná hudba. Možno by niečo naozaj vzrušujúce priniesla kolaborácia s nejakým dobrým producentom zvonku. Uvidíme nabudúce.

Autor: MARIAN JASLOVSKÝ(Autor je zástupcom šéfredaktora internetového magazínu www.inzine.sk)

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME

Komerčné články

  1. Leto, ktoré musíš zažiť! - BACHLEDKA Ski & Sun
  2. CTP Slovakia sa blíži k miliónu m² prenajímateľnej plochy
  3. Ako mať skvelých ľudí, keď sa mnohí pozerajú za hranice?
  4. Expertka na profesijný rozvoj: Ľudia nechcú počuť, že bude dobre
  5. Zažite začiatkom mája divadelnú revoltu v Bratislave!
  6. Myslíte si, že plavby nie sú pre vás? Zrejme zmeníte názor
  7. Jeho technológie bežia, keď zlyhá všetko ostatné
  8. Wolt Stars 2025: Najviac cien získali prevádzky v Bratislave
  1. Leto, ktoré musíš zažiť! - BACHLEDKA Ski & Sun
  2. Slovensko oslávi víťazstvo nad fašizmom na letisku v Piešťanoch
  3. CTP Slovakia sa blíži k miliónu m² prenajímateľnej plochy
  4. Zlaté vajcia nemusia byť od Fabergé
  5. V Košiciach otvorili veľkoformátovú lekáreň Super Dr. Max
  6. Ako mať skvelých ľudí, keď sa mnohí pozerajú za hranice?
  7. Ako ročné obdobia menia pachy domácich miláčikov?
  8. Probiotiká nie sú len na trávenie
  1. Myslíte si, že plavby nie sú pre vás? Zrejme zmeníte názor 6 648
  2. Expertka na profesijný rozvoj: Ľudia nechcú počuť, že bude dobre 6 416
  3. Unikátny pôrod tenistky Jany Čepelovej v Kardiocentre AGEL 4 730
  4. V Košiciach otvorili veľkoformátovú lekáreň Super Dr. Max 4 280
  5. CTP Slovakia sa blíži k miliónu m² prenajímateľnej plochy 3 416
  6. Jeho technológie bežia, keď zlyhá všetko ostatné 2 723
  7. Ako mať skvelých ľudí, keď sa mnohí pozerajú za hranice? 1 936
  8. The Last of Us je späť. Oplatilo sa čakať dva roky? 1 269
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťZatvoriť reklamu