Internet je u Nemcov populárny, obľubujú ho hlavne dvadsiatnici

MNÍCHOV – Denník Frankfurter Allgemeine Zeitung uverejnil nedávno článok o najnovšom reprezentatívnom prieskume verejnej mienky z dielne spoločnosti NFO Infratest. Ťažiskom prieskumu bol podiel internetu, novín, časopisov, rádia a televízie na celk

MNÍCHOV – Denník Frankfurter Allgemeine Zeitung uverejnil nedávno článok o najnovšom reprezentatívnom prieskume verejnej mienky z dielne spoločnosti NFO Infratest. Ťažiskom prieskumu bol podiel internetu, novín, časopisov, rádia a televízie na celkovom čase, ktorý strávia nemeckí občania získavaním a spracúvaním informácií.

Vo všetkých vekových kategóriách bezkonkurenčne medzi médiami vedie televízia. Jej sledovanie stúpa s pribúdajúcim vekom: najmenej pozerajú televíziu 14– až 19-roční Nemci (126 minút denne) a 20– až 29-roční (123 minút denne), najviac vyše 65-roční (199 minút denne). Na druhom mieste je rádio; najmenej ho počúvajú 14– až 19-roční (44 minút denne), najviac 40– až 49-roční (94 minút denne).

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

SkryťVypnúť reklamu

Zaujímavý súboj o informačnú priazeň občanov zvádzajú noviny, časopisy a internet. U 14- až 19-ročných je na prvom mieste internet (9 minút denne), na druhom časopisy (6 minút denne) a na poslednom, treťom, sú noviny (4 minúty denne). 20– až 29-roční Nemci surfujú najviac zo všetkých vekových skupín (16 minút denne), novinám a časopisom sa venujú rovnako dlho (7 minút denne). 30– až 39-ročných už viac priťahujú noviny (12 minút denne), zatiaľ čo časopisom a internetu venujú rovnaký diel svojho „mediálneho času“ (7 minút denne). Príklon k novinám je výraznejší u 40– až 49-ročných opýtaných (17 minút denne), časopisy u nich nadobúdajú na dôležitosti (10 minút denne) a internet stráca na spravodajskej príťažlivosti (5 minút denne). Tento trend pokračuje u 50- až 64-ročných – noviny už v tejto skupine jasne vedú (25 minút), po nich nasledujú časopisy (14 minút) a na konci je internet (3 minúty denne) – a kulminuje u dôchodcov: noviny sú na čele (32 minút denne), časopisy na druhej priečke (19 minút denne) a na poslednej priečke je s veľkým odstupom internet (3 minúty).

SkryťVypnúť reklamu

Výsledok štúdie v kocke: ľudia v Nemecku venujú médiám čoraz viac voľného času. Internet ako nové médium však nebol vstave vytlačiť periodickú tlač. V absolútnej väčšine prípadov je dodatočným mediálnym prameňom. Ako zdroj informácií získava internet na popularite predovšetkým u mladej generácie (ako aj u lepšie vzdelaných spoluobčanov alebo u obyvateľov s vyššími zárobkami).

Z článku v denníku Frankfurter Allgemeine Zeitung, pravda, nevyplýva, kam sa respondenti zatúlali počas surfovania v sieti. Ak by na získavanie informácií prednostne chodili na populárne online-vydania renomovaných denníkov či týždenníkov, potom by sa výpovedná hodnota celého prieskumu mierne zrelativizovala.

JÁN ŠALGOVIČ

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME

Komerčné články

  1. Roman Kukumberg ml.: Online hejty vedia bolieť viac ako bodyček
  2. Najlepšie zdroje železa: čo jesť pri jeho nedostatku
  3. Viete správne založiť oheň? Podľa kachliara to robíte zle
  4. NESTO ponúka nadštandardné bývanie na hranici mesta a prírody
  5. Nová možnosť investovania s garantovaným rastom až 6 %
  6. Kúsok Slovenska na tanieri: domáce potraviny sú stávka na istotu
  7. Majiteľka Boxito: Podnikanie zvláda vďaka multifunkčnému vozidlu
  8. Nová hala v Istropolise zaplní chýbajúce miesto na mape kultúry
  1. Viete správne založiť oheň? Podľa kachliara to robíte zle
  2. Najlepšie zdroje železa: čo jesť pri jeho nedostatku
  3. NESTO ponúka nadštandardné bývanie na hranici mesta a prírody
  4. Majiteľka Boxito: Podnikanie zvláda vďaka multifunkčnému vozidlu
  5. Nová možnosť investovania s garantovaným rastom až 6 %
  6. Ktoré signály tela predpovedajú mŕtvicu
  7. Kúsok Slovenska na tanieri: domáce potraviny sú stávka na istotu
  8. Jednoduché farebné premeny do bytu aj záhrady
  1. Nová hala v Istropolise zaplní chýbajúce miesto na mape kultúry 9 251
  2. Ako sa z firmy na výrobu krbov stal líder v robotike? 5 370
  3. Viete správne založiť oheň? Podľa kachliara to robíte zle 5 016
  4. Pokoj, výhľady a dobrá kuchyňa? Vyberáme desať hotelov na Ischii 4 870
  5. Roman Kukumberg ml.: Online hejty vedia bolieť viac ako bodyček 3 969
  6. Bankroty a miliardové dlhy. Úspešný Trump je ilúzia 3 581
  7. Bývajte v centre Košíc – 18 bytov v boutique residence Huštáky 2 638
  8. Koniec nálepkovaniu a predsudkom medzi kolegami u tohto predajcu 2 504
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťZatvoriť reklamu