BRATISLAVA – Špecifikom mediálneho trhu na Slovensku v minulom roku bolo pôsobenie mediálneho a reklamného prepojenia televízie Markíza, Nadácie Markíza, Národnej obrody, týždenníka Markíza a rádia Koliba. Rada pre rozhlasové a televízne vysielanie o tom informuje vo svojej správe o stave vysielania v SR za minulý rok. Rada hovorí, že v rozhlasovom a televíznom vysielaní došlo vlani v porovnaní s predošlým obdobím k viacerým zmenám. V televíznom vysielaní sa zmeny začali vo februári skončením vysielania VTV. Jej miesto zaujala ďalšia káblová televízia Luna a nový program Global. Pozornosť verejnosti upútalo aj licenčné konanie spoločnosti CEN, ktorá získala licenciu na vysielanie káblovej spravodajskej televízie TA3 a s jej vysielaním má začať najneskôr od 1. októbra tohto roka. V rozhlasovom vysielaní zmeny odštartovalo vysielanie dopravného rádia Express vlani v januári a prechod všetkých rozhlasových staníc na 24-hodinové vysielanie. (sita)