Bratislava 24. apríla (TASR) - Súkromná televízia JOJ je pripravená spolu s ďalšími partnermi finančne zabezpečiť zavedenie elektronického merania sledovanosti jednotlivých programov na Slovensku prostredníctvom peoplemetrov. Generálny riaditeľ tejto televízie Richard Rybníček okrem toho tvrdí, že peoplemetrový výskum sa začne ešte tento rok.
K návrhu TV JOJ na zavedenie elektronických meračov sledovanosti sa dosiaľ vyjadrili len predstavitelia spravodajskej televíznej stanice TA3, Klubu reklamných agentúr Slovenska (KRAS) a niektorých mediálnych agentúr. Lehota na vyjadrenie sa ostatných subjektov pôsobiacich v rámci televízneho trhu uplynula koncom minulého týždňa.
TV JOJ v súčasnosti všetky doručené pripomienky kompletizuje a po ich zhodnotení plánuje zvolať spoločné rokovanie zainteresovaných strán. Podľa návrhu tejto televízie by mali zavedenie peoplemetrov financovať firmy, spoločnosti a médiá, ktoré majú záujem na presnom meraní sledovanosti jednotlivých kanálov.
Začiatkom apríla TV JOJ zorganizovala stretnutie s najväčšími slovenskými televíziami a ich reklamnými a mediálnymi partnermi, no na rokovanie neprišli predstavitelia TV Markíza a Slovenskej televízie (STV). "Napriek môjmu listu adresovanému riaditeľom oboch televízií s otázkou, ako si predstavujú účasť ostatných vysielateľov na výskume sledovanosti, sme dodnes nedostali žiadnu odpoveď. Myslím, že Markíza a STV len naťahujú čas," vyhlásil Rybníček.
Šéf TV JOJ dúfa, že sa dohodnú všetky strany. Peoplemetre sa však podľa neho zavedú "či už s Markízou a STV, alebo bez nich".