O hlasy Rómov zatiaľ medzi politikmi nie je veľký záujem

BRATISLAVA – Státisíce voličov spomedzi slovenských Rómov by mali byť zaujímaví pre každú politickú stranu. Inštitút pre verejné otázky na základe svojho výskumu konštatuje, že sú „vďační voliči“ a predvolebná kampaň medzi nimi môže byť veľmi produ

BRATISLAVA – Státisíce voličov spomedzi slovenských Rómov by mali byť zaujímaví pre každú politickú stranu. Inštitút pre verejné otázky na základe svojho výskumu konštatuje, že sú „vďační voliči“ a predvolebná kampaň medzi nimi môže byť veľmi produktívna.

Napriek tomu väčšina oslovených politických strán tvrdí, že nemá pripravenú špeciálnu stratégiu na získavanie rómskych hlasov.

Z výskumu vyplýva, že najväčšia časť tých Rómov, ktorí sú rozhodnutí – až 69 percent – by dala svoj hlas HZDS. S priepastným rozdielom by sa na ďalších miestach umiestnili SMK, SDKÚ, ANO. „Program zameraný na rómske etnikum nemáme,“ povedal László Gyurovszky z SMK, ktorá v predchádzajúcich voľbách získala výraznú časť rómskych hlasov z juhu Slovenska.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

SkryťVypnúť reklamu

Ani KDH nemá stratégiu na získavanie rómskych voličov, pretože ich považuje za občanov ako iných. „KDH na celoštátnej úrovni nespolupracuje so žiadnou rómskou politickou stranou, skôr máme kontakty s určitými rómskymi komunitami,“ tvrdí Mária Sabolová.

Vysokú podporu HZDS u Rómov pripisuje na vrub nečistého získavania hlasov. „Je veľa skúseností, aj z volebných komisií, aj z regiónov, že sa hlasy Rómov kupujú. Stáva sa tak väčšinou pred voľbami,“ hovorí Sabolová.

Podľa Oľgy Keltošovej bude HZDS pokračovať po voľbách v takej politike, akú robili do roku 1998. „Budeme sa snažiť pristupovať k rómskym skupinám adresne, skúmať ich sociálny status, ochotu pracovať a prispôsobiť sa,“ dodáva Keltošová. Tvrdenie, že HZDS si rómske hlasy kupuje, považuje Keltošová za smiešne. (rp)

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME

Komerčné články

  1. Leto, ktoré musíš zažiť! - BACHLEDKA Ski & Sun
  2. CTP Slovakia sa blíži k miliónu m² prenajímateľnej plochy
  3. Ako mať skvelých ľudí, keď sa mnohí pozerajú za hranice?
  4. Expertka na profesijný rozvoj: Ľudia nechcú počuť, že bude dobre
  5. Zažite začiatkom mája divadelnú revoltu v Bratislave!
  6. Myslíte si, že plavby nie sú pre vás? Zrejme zmeníte názor
  7. Jeho technológie bežia, keď zlyhá všetko ostatné
  8. Wolt Stars 2025: Najviac cien získali prevádzky v Bratislave
  1. Leto, ktoré musíš zažiť! - BACHLEDKA Ski & Sun
  2. Slovensko oslávi víťazstvo nad fašizmom na letisku v Piešťanoch
  3. CTP Slovakia sa blíži k miliónu m² prenajímateľnej plochy
  4. Zlaté vajcia nemusia byť od Fabergé
  5. V Košiciach otvorili veľkoformátovú lekáreň Super Dr. Max
  6. Ako mať skvelých ľudí, keď sa mnohí pozerajú za hranice?
  7. Ako ročné obdobia menia pachy domácich miláčikov?
  8. Probiotiká nie sú len na trávenie
  1. Myslíte si, že plavby nie sú pre vás? Zrejme zmeníte názor 6 670
  2. Expertka na profesijný rozvoj: Ľudia nechcú počuť, že bude dobre 6 453
  3. Unikátny pôrod tenistky Jany Čepelovej v Kardiocentre AGEL 4 733
  4. V Košiciach otvorili veľkoformátovú lekáreň Super Dr. Max 4 400
  5. CTP Slovakia sa blíži k miliónu m² prenajímateľnej plochy 3 445
  6. Jeho technológie bežia, keď zlyhá všetko ostatné 2 617
  7. Ako mať skvelých ľudí, keď sa mnohí pozerajú za hranice? 1 966
  8. The Last of Us je späť. Oplatilo sa čakať dva roky? 1 206
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťZatvoriť reklamu