
Prezident Rudolf Schuster vymenoval do funkcie ministra školstva Petra Ponického. Na snímke novovymenovaný minister školstva Peter Ponický (uprostred) v rozhovore s premiérom Dzurindom (vpravo), prezidentom Schusterom (druhý sprava), podpredsedom Národnej rady Hrušovským (druhý zľava) a bývalým ministrom školstva Milanom Ftáčnikom (vľavo). FOTO TASR - VLADIMÍR BENKO
BRATISLAVA - „Priznám sa, že mi to bolo trochu ľúto. Nie za ministerskou stoličkou, ale za tým, že sme niečo začali a nemôžem to dokončiť,“ hovoril Milan Ftáčnik o svojich pocitoch pri podávaní demisie prezidentovi. Svoje ministrovanie zhodnotil slovami: „Mohli sme dosiahnuť ešte viac.“
Pri vymenúvaní kladov a záporov, ktoré jeho pôsobenie školstvu prinieslo, sa však Ftáčnik najmä pochválil. Za tri najväčšie úspechy považuje prijatie zákonov o vysokých školách, vede a technike, prijatie zákona o financovaní školstva a presun kompetencií na samosprávy.
Za tri najväčšie neúspechy považuje, že sa nepodarilo zvyšovať prostriedky na vedu a techniku, vytvoriť školské úrady a pôžičkový fond pre začínajúcich učiteľov.
Pôsobenie Milana Ftáčnika v kresle ministra školstva hodnotí kladne aj Rada mládeže Slovenska. „Počas dvanástich rokov našej existencie bola komunikácia s ministerstvom školstva najefektívnejšia a rada bola prijímaná ako skutočný partner ministerstva v mládežníckej politike,“ tvrdí Emil Mucha, tlačový tajomník rady.
Podľa vyhlásenia Občianskej konzervatívnej strany sa situácia vo vzdelávaní a výchove na Slovensku ani počas pôsobenia Milana Ftáčnika vo funkcii ministra školstva SR nezlepšila. Nepodarilo sa mu presadiť primerané navršovanie rozpočtových prostriedkov v rezorte, ktoré by jeho financovanie priblížilo k pomerom v susedných postkomunistických krajinách.“ SOŇA REBROVÁ